Bjorheim1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg sliter litt med vår trådløse internett kobling her hjemme. Ofte faller internette sammen og virker ikkje på en liten stund evt. til vi har restartet routeren. Har forresten eit bilde av hvordan det visest når internette er nede: slik.. Snakka med enn mann på elkjøp butikken som mente att feilen kunne være att vist fks vår internett stod i hakket "4" så kunne vi flytte det opp til "6" eller noko liknande. Ble da også fortalt vist jeg gikk på start - kjør - cmd så ville jeg få opp enn stor oversikt over instillinger som kunne stillest på der o.l, men det er det jo ikkje vist ikkje vi skriver inn eit eller anna. Spørsmålet mitt er da, noen som med det jeg har forklart har peiling på hva som må/kan gjørest, eller/og vist det "fra 4 til 6" er det som må gjørest, hvordan gjørest det. På forhånd takk mvh Mattis Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hva slags modem/router(e) har du og hvilken ISP? Han snakker antagelig om hvilken trådløs kanal du bruker. Hvis det er mye støy på visse trådsløse kanaler kan det være nødvendig å velge en annen enn den som er i bruk, men jeg tror ikke det er det som er problemet her. Lenke til kommentar
Bjorheim1 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hmm, det står linksys wireless-G, 2,3 4GHz på routeren. Hva/hvordan finner jeg ut ISP'en ? er det det samme som ip ? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 ISP = Den som leverer internett til deg, Telenor, GET osv. Har du konfigurert routeren selv? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er det de som har satt opp linksysen og konfigurert denne også? Lenke til kommentar
Bjorheim1 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hva vil de si? Om det er de som har laga linksys eller ;o ? For det er pappa som har satt den opp.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Så vidt jeg vet leverer Lyse routere som står som DHCP server, og DHCP er også aktivert i Linksysen som standard. Dersom begge boksene står som DHCP servere i ulike IP ranger kan du få slike problemer. Lenke til kommentar
Bjorheim1 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Som vil si at jeg må ? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Du må inn i oppsettet på Linksysen og slå av DHCP, men det er kanskje like lurt at faren din titter på det? Start - Kjør - CMD Skriv IPCONFIG og trykk ENTER Noter IP adressen bak Standard Gateway. Dersom dette er 192.168.1.100 er dette mest sannsynlig Linksysen. I webleseren din taster du inn IP adressen du fikk over. Hvis det er Linksysen og faren din ikke har endret passord, lar du det stå blankt i brukernavn og skriver admin som passord. Under Network Adress Server Settings (DHCP) velger du DISABLE. Men det er mange HVIS her og har du ingen anelse om hva du driver med kan du fort gjøre vondt verre! Først kan du jo teste om maskinen fungerer som den skal hvis du kobler den direkte i boksen fra Lyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå