Gå til innhold

Mulig å 'tagge' personer i bilder på Flickr?

nomore

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har en flickr konto som eg tenkte å oppgradere til Pro for å laste opp alle bildene mine der(for organisering, bruk på nett, linking, deling og som et hovedlager av bilder). Sikkerhetskopi har eg utenom, dog uten all info som blir lagret om album osv.

Men, kan eg tagge personer i bilder her? Eg kan naturligvis bruke vanlige tags, men har Flickr laget noe spesielt for personer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket notes verktøyet? Du nevnte tags, og notes fungerer ganske likt men er fleksibelt: Klikk "Add note" knappen til venstre over hvert bilde når det forhåndsvises, manøvrer markeringsboksen til et passende sted på bildet og skriv inn teksten du ønsker i den tilhørende tekstboksen. Vet ikke om det er hva du tenkte på, men det fungerer perfekt for det formålet. De som kikker på bildene vil se omrisset av note-boksen(e) når de fører musepekeren over bildet.

Jeg har lagt ved et screenshot som viser hvordan det ser ut. Det er ikke noe problem å legge til flere notes, og kommentarene vises kun når en fører musepekeren over den enkelte note. Hmm, tror nesten jeg bør prøve dette ut med noen bilder av venner og slektninger..

post-67695-1247719211_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, har sett denne funksjonen. En kombinasjon av tags og notes hadde vært perfekt. Problemet er at når man legger til notater i bilder så kan man ikke få frem alle bildene av en person(dvs alle bildene med samme notat).

Det eg vil oppnå er som følger:

- kunne finne frem alle bildene som en spesifik person er med på.

- kunne se på bilde hvem de forskjellige personene er.

Altså, slik det fungerer på Facebook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...