Gå til innhold

Hunden til min døde bror

Anbefalte innlegg

Broren min er død, og hundene hans er en av flere praktiske ting vi må finne ut av. Han ville avlive dem hvis han døde, for han var så redd for at de ikke ville få det godt. Men jeg har lyst til å ta over den ene hunden hans. Den andre hunden hans er en FOD-hund, og han må nok tilbake dit siden de er hundens rettmessige eiere. Jeg kan heller ikke ha begge to, vi i familien har snakka om at han er for "vanskelig".

Men jeg har snakket med huseieren, og de ville ikke la meg ha hund her. Så jeg må antagelig flytte, er det jeg er innstilt på nå. Hundene har bare pass til i morgen, og i morgen må vi ta noen avgjørelser. Jeg lurer bare på om noen har noen tips til hvor vi kan plassere hunden jeg vil ta over, fram til jeg har funnet et sted hvor jeg kan ha hund. Det var visst ikke mulig å plassere henne på kennel før vi har bekreftelse på vaksinasjon.

Vil det være mulig å ha henne på FOD-gården inntil videre, noen som vet noe om det? Eller krever de da å ta over eierskapet? Noen andre steder i Oslo/Akershus som det vil være mulig å ha en hund inntil videre, hvor det helst ikke koster en formue? Jeg vil ha henne så fort som mulig, men ser ikke ut til at jeg kan ha henne her. Ikke helt ferdigsnakka med huseieren.

s.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott hund! Så forresten en slik hund i Oslo idag, på Whitewater, som hadde en alarm beregna til klær på seg som gjorde at eiern kunne høre når den gikk ut, altså forbi alarmgreiene. Smart!

Kjenner du noen som kan passe den kanskje? Og det kan jo hende at dyrebeskyttelsen kan passe den litt, det er jo til dyrets beste.. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som at noen i familien kan passe henne. Jeg ringte FOD, og kan hende at hun også kan være der ute midlertidig.

FOD-hunden skal uansett tilbake dit i morgen og da får jeg snakke med dem. Også ringt en annen dame som driver med omplassering, og hun ga meg nr til noen som kanskje kan passe henne midlertidig.

Lenke til kommentar
Har vært heldig og funnet et godt midlertidig hjem til henne, og hun ser ut til å trives sammen med dem :)

Så bra!!!

Kondolerer med broren din, forresten. Jeg glemte å skrive det i forrige innlegg.

Takk for det. Ble ikke til at jeg sa takk til de andre her ser jeg...

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...