Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Har kjøpt pc fra komplett og skulle prøvespille en sang. Fikk beskjed om at windows media player ikke kunne spille av sangen grunnet en feil. Sjekket enheter (kontrollpanel), lyd. Hvor jeg fikk beskjeden om at "lydhenhet er ikke installert". Er dette noe jeg kan ordne selv? Skal være innebygd i hovedkortet... Lenke til kommentar
tness Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Legg inn Hovedkort CD'en, se om du finner en lydkort driver. Eller egenskaper på min datamaskin, enhetsbehandling og se etter gule spørsmålstegn. Oppdaterdriver og la den søke opp den selv. Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Prøver å installere, når setup starter: lyddriverfilene er ikke kompatible med maskinvaren... Jaha?? Hva gjør jeg nå? Får ikke engang opp enhet i enhetsbehandler (ingen lydenhet overhodet) Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Må da finnes noe jeg kan gjøre her..? Uff.. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvilken pc er dette,er den ferdig bygd og instalert? Er det noen eksterne lydkort,og hvilket hovedkort er det,det kan være en instilling i bios som gjør at windows ikke registrerer lydkortet! Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hvilken pc er dette,er den ferdig bygd og instalert?Er det noen eksterne lydkort,og hvilket hovedkort er det,det kan være en instilling i bios som gjør at windows ikke registrerer lydkortet! Ferdigbygget fra komplett Alle andre drivere etc. ser ut til å være installert og fungerende. Bare lyden (som jeg har oppdaget) som har problem. Hva kan jeg se etter i BIOS? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Litt vanskelig å si hva du skal gjøre i bios,før jeg vet hvilket hovedkort du har! Du kan poste en link til den hvis du ikke har forandret hovedkort når du kjøpte den. Du kan også laste ned PC WIZARD,og poste et bilde av den som viser hovedkort. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) bios...? slikt fixes neppe i bois. Kontrollpanel > enhetsbehandling => (se etter gul trekant), eller se under : "Lyd, Video- og spillkontrollere". høyereklikk på det du tror er lydkontrolleren, hva nå enn den heter, om det ikke vises noe, så søk opp maskinvareendringer, så bør det dukke opp en enhet, som mest sansynlig mangler en driver. Velg oppdater driver, deretter oppdater driver fra internet... Endret 15. juli 2009 av flu Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 ASUS rampage II extreme Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Har nok prøvd det flu. Ikke kjekt Er noe i BIOS om at "high definition audio" er "disabled" under "CHIPSET" i "advanced". Dette er vel kanskje ikke relevant? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) ASUS rampage II extreme er det hovedkortet du har så kan jeg trøste deg med at jeg har samme kortet. Du har satt i lydkortet seff ? Har nok prøvd det flu. Ikke kjekt Er noe i BIOS om at "high definition audio" er "disabled" under "CHIPSET" i "advanced". Dette er vel kanskje ikke relevant? kjør på, enable ! ( rart kan ikke huske at det var nødvendig når jeg satte i gang min rigg, men nå bruker jeg uansett ikke det det lydkortet som fulgte med Rampagen, bare prøvde det og satt deretter inn et high-end lydkort. Endret 15. juli 2009 av flu Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Er enig med flu,prøv Enabled,husk save & Exit! Endret 15. juli 2009 av ask99 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Som flu sier... Lydkortet er satt i? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvilket lydkortfølger med extreme? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Lydkortet på R2E er det sorte du ser som står på høykant. Det er ikke integrert selv om det følger med når man kjøper R2E Lenke til kommentar
Multi-Task Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Da funker det gutter! Takker og bukker. "Enabled" high def audio og plutselig var lydenheten der med oppdaterte drivere og alt! Veldig bra å ha dette ute av hodet før man tar kvelds Endret 15. juli 2009 av Multi-Task Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 HAr et x-FI extreme her ogfår rampage kortet snart. Extreme er vel bedre? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) HAr et x-FI extreme her ogfår rampage kortet snart. Extreme er vel bedre? sakset fra fra test på hw.no: Asus Rampage II Extreme har ikke noe internt lydkort, men kommer med et SupremeFX X-Fi-lydkort som tilbehør, som leverer lyd i åtte kanaler av god kvalitet. Lydkortet er dog ikke et fullverdig X-Fi-lydkort, da det ikke har lydprosessoren vi finner i X-Fi-kortene fra Creative. Dette lydkortet har en ADI AD2000B-brikke, og lydprosesseringen foregår i programvare. Dette betyr at prosessorbruk blir litt høyere enn X-Fi-kort fra Creative, men at dette er et meget godt alternativ til standard interne lydkort er det liten tvil om. ---------------------------- om man bare kjører ett grafikkort er fint plass til et annet lydkort i PCI-slotten, men om man kjører crossfire/SLI, bør man kjøpe et PCI Express x1 lydkort å sette i nederste PCI Express x16(8) slotten. Det må jeg gjøre for jeg får snart 2 stk Sapphire Radeon HD 4890 kort som skal settes i crossfire, og har derfor kjøpt ASUS Xonar Essence STX Latterlig av Asus å plassere nordbroen/PCI Express x1 slot på hovedkortet slik at det ikke er plass til andre lydkort enn sitt "egetproduserte" i øverste PCI Express x1 slot. Går ann å bøye litt på ribbene på nordbroen da men....det gadd ikke jeg Endret 15. juli 2009 av flu Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Takk, bra at jeg har extreme kortet liggende da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå