Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) .. Endret 14. mai 2010 av -Smash- Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Nei, du skal kjøre denne: winsockxpfix.zip Må bare brukes på Windows XP! Hvis noe spyware har lagt seg til i TCP/IP "stacken" (tror det var det) og det blir fjernet av f. eks. ComboFix, så kan internett slutte å virke. Noe rotete forklaring, men det programmet over burde hjelpe. Igjen, dette gjelder bare hvis du har XP. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Nei, du skal kjøre denne: winsockxpfix.zip Må bare brukes på Windows XP! Hvis noe spyware har lagt seg til i TCP/IP "stacken" (tror det var det) og det blir fjernet av f. eks. ComboFix, så kan internett slutte å virke. Noe rotete forklaring, men det programmet over burde hjelpe. Igjen, dette gjelder bare hvis du har XP. Jeg starta pcen og internett altså mozilla firefox og Internet explore, kommer ikke frem, men jeg er koblet til. Derfor kjørte jeg combofix. Sikker på at jeg skal kjøre den? Ja, har xp, windows xp media center. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hver gang jeg har hatt slike problemer så har det programmet vært løsningen. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Hver gang jeg har hatt slike problemer så har det programmet vært løsningen. Hva gjør det programmet? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Sett den tilbake til før du kjørte combofix. Combofix lager et gjennopprettingspunkt. Start->programmer->tilbehør->systemvertøy->systemgjenoppretting Som du vet når kjører combofix,så post loggen da får du hjelp og vi ser hva som har skjedd. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hver gang jeg har hatt slike problemer så har det programmet vært løsningen. Hva gjør det programmet? Alle pakker som sendes ut på nettverket (og alle som kommer inn til maskinen antar jeg) må gå igjennom en rekke programmer (DLLer er det vel). Problemene oppstår hvis pakken ikke kommer seg igjennom denne rekken, noe som f. eks. kan komme av at et av programmene har blitt fjernet fra maskinen uten at det først har blitt fjernet fra denne rekken. WinSockXPFix tilbakestiller denne rekken til slik den er på en ny innstallasjon av XP. Fixes the winsock settings on your Windows XP machine. This tool is recommended for IT professionals only. Please read license. It can often cure the problem of lost connections after the removal of Adware components or improper uninstall of firewall applications or other tools that modify the XP network and Winsock settings. If you encounter connection problems after removing network related software, Adware or after registry clean-up; and all other ways fail, then give WinSock XP Fix a try. It can create a registry backup of your current settings, so it is fairly safe to use. We actually tested it on a test machine that was having a Winsock problem due to some Adware removal, and after running the utility and rebooting, the connectivity was restored. Endret 15. juli 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 da gjør jeg det, Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Fikk samme problem, problem 5. Combofix kommer ingen vei. Har ikke prøvd programmet. Endret 15. juli 2009 av -smash- Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Prøver nå en gang til. Går det ikke da så poster jeg hjt logg. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) ... Endret 14. mai 2010 av -Smash- Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Kopiere fet tekst under bildet->åpne notisblokk og lim inn. Lagre på skrivebordet som CFScript.txt Gjør som på bildet combofix vil starte,Post logg c:\combofix.txt File:: c:\docume~1\JEANET~1\LOCALS~1\Temp\Fadpu16E.sys Driver:: Fadpu16E scrcap Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) .. Endret 14. mai 2010 av -Smash- Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Loggen er fin nå. Se litt her. C:\ComboFix(2)(2) Du har kjørt combofix flere ganger uten og avinstallere. Følg dette hver gang du kjører combofix. Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Sørg for at c:\ComboFix er slettet. Last alltid ned ny versjon fra nettet,og vi ser helts at loggen postes. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) ... Endret 14. mai 2010 av -Smash- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå