Torrard Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg Nokia 5800, og ettersom jeg skal til USA for å gå på skole et år nå tenkte jeg at jeg skulle vente med å kjøpe telefonen før jeg kom dit, for å spare noen hundrelapper. Det jeg da lurer på er; Hvordan blir det hvis jeg kommer hjem fra USA igjen, og det blir en feil med telefonen, kan jeg bare sende den inn på et verksted her i Norge for å få den reparert, gjelder garantien og den 5-årige reklamasjonsretten selv om telefonen er kjøpt i USA? Om det går slik som det gikk med min forrige telefon, at den fikk samme feilen tre ganger på rad, vil jeg da kunne heve kjøpet, eller er det umulig ettersom telefonen da er kjøpt i USA? Just wondering.. Setter pris på alle opplysende svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Dersom telefonen er kjøpt i USA, gjelder selvfølgelig ikke norsk forbrukerkjøpslov. Altså vil du ikke få 5 års reklamasjonsrett, og du vil heller ikke ha anledning til å heve kjøpet ved 3. gangs samme feil. Endret 15. juli 2009 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok, men om det blir en feil med telefonen i løpet av to år, kan jeg da levere den inn til et verksted her i Norge og få reparasjonen på garantien, eller må jeg da sende telefonen til USA? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Kommer an på hva garantibetingelsene åpner for. Sier produsenten ett års garanti og at telefonen må leveres til butikken du kjøpte den i, er det de betingelsene som gjelder. Endret 15. juli 2009 av TEE Lenke til kommentar
Torrard Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Ok. Tror det blir til at jeg kjøper her hjemme jeg.. Lite lysten på å måtte sende telefonen til USA om den skulle få feil etter jeg kommer hjem, har hatt nok problemer med å sende telefoner på service her i Norge Lenke til kommentar
Panter Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Skal du bo i Us i ett år hadde jeg så klart kjøpt en telefon der borte og evt å selge den før du drar hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå