Gå til innhold

Kjøp av telefon i USA?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg Nokia 5800, og ettersom jeg skal til USA for å gå på skole et år nå tenkte jeg at jeg skulle vente med å kjøpe telefonen før jeg kom dit, for å spare noen hundrelapper.

Det jeg da lurer på er;

Hvordan blir det hvis jeg kommer hjem fra USA igjen, og det blir en feil med telefonen, kan jeg bare sende den inn på et verksted her i Norge for å få den reparert, gjelder garantien og den 5-årige reklamasjonsretten selv om telefonen er kjøpt i USA?

Om det går slik som det gikk med min forrige telefon, at den fikk samme feilen tre ganger på rad, vil jeg da kunne heve kjøpet, eller er det umulig ettersom telefonen da er kjøpt i USA?

Just wondering.. Setter pris på alle opplysende svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dersom telefonen er kjøpt i USA, gjelder selvfølgelig ikke norsk forbrukerkjøpslov. Altså vil du ikke få 5 års reklamasjonsrett, og du vil heller ikke ha anledning til å heve kjøpet ved 3. gangs samme feil.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Kommer an på hva garantibetingelsene åpner for.

Sier produsenten ett års garanti og at telefonen må leveres til butikken du kjøpte den i, er det de betingelsene som gjelder.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Ok. Tror det blir til at jeg kjøper her hjemme jeg.. Lite lysten på å måtte sende telefonen til USA om den skulle få feil etter jeg kommer hjem, har hatt nok problemer med å sende telefoner på service her i Norge :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...