JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Vurderer å kjøpe denne, men lurer på om det er litt mye med 7,5k når maskinen "bare" har 2gb ram? Den kjører xp-pro, har det noe å si for at den ikke har mer enn 2gb? OG det har jo gått rykter om at man vil få oppgradere til Windows 7 veldig billig, dersom man går fra XP, men vil 2 gb ram være nok til W7? Elllers syntes jeg selv at maskinen ser veldig bra ut http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=107659 Eller en litt bedre versjon: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=462027 MEN, kan noen svare meg på om den hos komplett er verdt den tusenlappen ekstra i forhold til den hos mpx? Endret 15. juli 2009 av JonasPP Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Kjører med Win7 (X86 versjonen) på en Lenovo Thinkpad selv med 2GB ram - går helt greit det. Dessuten koster det ikke mer enn ~ 250 kroner for en 2GB SODIMM DDR2 667 brikke. Endret 15. juli 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Kjører med Win7 (X86 versjonen) på en Lenovo Thinkpad selv med 2GB ram - går helt greit det.Dessuten koster det ikke mer enn ~ 250 kroner for en 2GB SODIMM DDR2 667 brikke. Kan vel ikke si jeg er helt kjent med innsiden av en datamaskin. Men er ekstra ram noe jeg kunne klart å montere selv? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det er ikke vanskelig. Er bare å vippe/ta av et plast lokk under maskinen for tilgang til slottene for ram (liten skrue som holder det på plass). Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Det er ikke vanskelig.Er bare å vippe/ta av et plast lokk under maskinen for tilgang til slottene for ram (liten skrue som holder det på plass). Takk for det Har lagt til en ny link i "hovedinnlegget". Det er samme Pc'en, men med litt annet grafikkort og 3G. Utifra hvordan jeg leser det så har denne (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=462027) dedikert minne til grafikk. Er det "smart"? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Uansett har alle Thinkpadene jeg har vært borti meget bra anvisning på å sette inn ekstra minne. Løsningene varierer, på min T60 må man skru av deler av dekslet fremst. Og Win 7 fungerer aldeles utmerket. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 OG det har jo gått rykter om at man vil få oppgradere til Windows 7 veldig billig, dersom man går fra XP, men vil 2 gb ram være nok til W7? Hvis du sikter til artikkelen på forsiden, så gjelder dette bedrifter og ikke private Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 OG det har jo gått rykter om at man vil få oppgradere til Windows 7 veldig billig, dersom man går fra XP, men vil 2 gb ram være nok til W7? Hvis du sikter til artikkelen på forsiden, så gjelder dette bedrifter og ikke private Okei Men jeg klarer meg godt med XP Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 MEN, kan noen svare meg på om den hos komplett er verdt den tusenlappen ekstra i forhold til den hos mpx? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den på komplett har nvidia G105 grafikkløsning (istedet for Intel GMA)samt innebygget 3G modul. Om det er verdt 1000 kroner ekstra spørs på bruksområde. For min del hadde ikke komplett versjonen gitt meg noe som betyr noe for meg. Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Den på komplett har nvidia G105 grafikkløsning (istedet for Intel GMA)samt innebygget 3G modul.Om det er verdt 1000 kroner ekstra spørs på bruksområde. For min del hadde ikke komplett versjonen gitt meg noe som betyr noe for meg. Men kan det ha noe å si på om den kan takle enkle spill? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den på komplett har nvidia G105 grafikkløsning (istedet for Intel GMA)samt innebygget 3G modul.Om det er verdt 1000 kroner ekstra spørs på bruksområde. For min del hadde ikke komplett versjonen gitt meg noe som betyr noe for meg. Men kan det ha noe å si på om den kan takle enkle spill? Intel integrert har alltid ligget bak i spillytelse - så tja .Men nvidia G105 er på langt nær noe "spill kort" . Ytelse er såvidt litt over 9300M. Lenke til kommentar
JonasPP Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Den på komplett har nvidia G105 grafikkløsning (istedet for Intel GMA)samt innebygget 3G modul.Om det er verdt 1000 kroner ekstra spørs på bruksområde. For min del hadde ikke komplett versjonen gitt meg noe som betyr noe for meg. Men kan det ha noe å si på om den kan takle enkle spill? Intel integrert har alltid ligget bak i spillytelse - så tja .Men nvidia G105 er på langt nær noe "spill kort" . Ytelse er såvidt litt over 9300M. Hva med Photoshop? Og eksempel på spill: Trackmania Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) For ytelse (FPS) i diverse spill med G 105 (kodenavn N10M-GE1): sjekk her: http://www.notebookcheck.net/Computer-Game...ds.13849.0.html Quote fra notebookckech om G105 Modern DirectX 10 games will run only in low details and resolutions. Older DirectX 9 games, like HalfLife 2 or Far Cry run fluently in medium to high details. Når det gjelder MPX versjonen med Intel GMA 4500 uttales det følgende: http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphic...MHD.9883.0.html Compared to the predecessor GMA X3100, the GMA 4500MHD has two more shaders and a 33 MHz higher core clock speed. Therefore, the chip is noticable faster than the older one (especially in 3DMark06). Still, the performance is just on par with the entry level dedicated graphics cards and therefore not suited for demanding games. Some older games like Fear can be played in low details and low resolutions (see "Gaming Performance" below). Compared to other modern integrated graphic cards like the Nvidia GeForce 9400M (G 102MNVIDIA GeForce G 105M) or AMD ATI Radeon HD 3200, the GMA 4500M HD noticably slower and provides less optimized drivers for games. The graphics core in the GL40 and GS40 chipset with a lower core speed of 400 MHz is called GMA 4500M (without the HD). Because of the lower clock rate, the 4500M performs a bit worse in games and is not capable of decoding Blu-Ray videos fluently. Endret 15. juli 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå