Gå til innhold

Oppgradere, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

jeg oppgraderte dataen min sist i 2007 og har funne ut no e den passe utdatert.

Er en stund siden jeg har følgt med på data, så lurer på om dere kan hjelp med å anbefale litt for meg.

Må ha nytt

HK

CPU

GPU

RAM

Prisen ser jeg helst ligger mellom 6000 - 8000kr (Hvis du har noe good shit som går litt over, så går det greit)

Ser helst at jeg greier å spille nye spill BF1943 f.eks på full grafikk uten lagg :)

Takk for hjelpen på Forhånd! :)

Endret av Guderian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva dere anbefaler. Til no har jeg alltid brukt intel 775, men noen sier jeg bør gå for AMD. Men det er samme det, bare til å velge. Dette skal være en ren GAMING pc, så bare ta det du føler er best. Er ute etter anbefalinger så =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hehe ok. Fikk til et rått oppsett, men prisen ble jo 11 tusen =P Med et så svært oppsett trenger du da sikkert ny strømforsyning i tillegg, så tror vi skal droppe mitt forslag, hehe. Har på følelsen av at 775 blir billigere enn 1366 desverre :(

Lenke til kommentar
Hehe ok. Fikk til et rått oppsett, men prisen ble jo 11 tusen =P Med et så svært oppsett trenger du da sikkert ny strømforsyning i tillegg, så tror vi skal droppe mitt forslag, hehe. Har på følelsen av at 775 blir billigere enn 1366 desverre :(

Du kan jo linke da så jeg kan se.

Men limited min tror jeg går på 9000 MAKS!

:)

Lenke til kommentar

ALLE KAN IKKE KJØPE i7!

Sånn, der var det unnagjort. Når det gjelder hva du bør kjøpe så tror jeg at jeg ville gått for et system med denne CPUen. Flott til gaming, ettersom du slipper å sitte med 4-kjernersidiot trynet når du innser at du aldri får brukt mer enn 75% av CPUen din + du har nok kjerner til å kunne kjøre spill som bruker to kjerner uten at kjernene må deles med bakgrunnsprosesser osv. Jeg har dårlig tid så rekker ikke mer atm. Snx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Joda, kan jo legge ut :) Det finnes rimeligere skjermkort, og ram avhenger jo av hvilket operativsystem du bruker.

Lista

Jeg vet skjermkortet er svindyrt, men jeg er sånn "kvalitet fremfor kvantitet." Men da dette oppsettet kanskje er litt over prisklassen du så for deg, så er løsningen billigere skjermkort og evt. billigere ram i tillegg :)

Om du skulle gått for det oppsettet. Jeg bare tipser om hva jeg har lest og sånt, vet ikke om det er noe bra for deg. Men personlig hadde jeg gått for det HK'et, cpu'en og de minnebrikkene.(og skjermkortet dersom jeg hadde hatt råd.)

Så mitt forslag er ikke noe bedre enn andre sine nødvendigvis, bare så det er sagt. :p

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ja, vet man trenger større psu. Så det hadde jo blitt ca. 2,2 k ekstra for en Corsair 1000 W. Ergo enda dyrere :p

Lenke til kommentar
Joda, kan jo legge ut :) Det finnes rimeligere skjermkort, og ram avhenger jo av hvilket operativsystem du bruker.

Lista

Jeg vet skjermkortet er svindyrt, men jeg er sånn "kvalitet fremfor kvantitet." Men da dette oppsettet kanskje er litt over prisklassen du så for deg, så er løsningen billigere skjermkort og evt. billigere ram i tillegg :)

Om du skulle gått for det oppsettet. Jeg bare tipser om hva jeg har lest og sånt, vet ikke om det er noe bra for deg. Men personlig hadde jeg gått for det HK'et, cpu'en og de minnebrikkene.(og skjermkortet dersom jeg hadde hatt råd.)

Så mitt forslag er ikke noe bedre enn andre sine nødvendigvis, bare så det er sagt. :p

Hvorfor må hoved kortet koste så mye ? aldri betalt mer en 1000kr for et HK?

er det noe grunn til dette?

takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Hei igjen.

No har jeg sittet sammen en liste og lurer på om dere kan Evalure den

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx

vil dette funke for evt nye spill?

Og lurer på. Jeg har enten en 650W elelr 700W strøm forsyning allerede, kunne den evt funke eller vil jeg trenge den nye?

takk på forhånd :)

Tok kortet fordi det er BADASS. Det råeste jeg vet om som du kan få idag. (foruten om asus sitt kort med 4 gig ram til 10 k, men det er vanskelig å få tak i så teller ikke.)

Helt likegyldig hvilket kort du velger, så lenge det er pci eller pci-e.

Linken funket forresten ikke. Tror du har kopiert litt feil plass.

Lenke til kommentar

Hei

Dette er det som er på listen

* 406347 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7

* 448614 Gainward GeForce GTX 260 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, "Golden Sample", 2xDVI, HDCP, Core 216, Graphics Plus, 55nm

* 428330 Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366 CrossFireX, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

* 391447 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

* 378245 Tagan TG780-U33II 780W SuperRock 2x 6+2-pin, 4/8-pin, 20/24pin, DC-DC, 80 Plus Bronze

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

780 W skal holde fint til det der ja, det er jeg nesten 100% sikker på. Men kanskje noen andre kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
780 W skal holde fint til det der ja, det er jeg nesten 100% sikker på. Men kanskje noen andre kan bekrefte/avkrefte dette?

Men vil denne dataen funke?

e det futt liksom, vil liksom kunne game nye spill som BF1943 osv me høy grafikk uten lagg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Vanskelig å si enda, ettersom system kravene ikke har komt ut enda(etter det jeg har sett).

Men jeg tror du skal kunne spille det med ganske høye instillinger uten noe særlig lagg ja. :)

Lenke til kommentar
Vanskelig å si enda, ettersom system kravene ikke har komt ut enda(etter det jeg har sett).

Men jeg tror du skal kunne spille det med ganske høye instillinger uten noe særlig lagg ja. :)

Hei igjen

hva vil du evnt si er "negativt" med det jeg har valgt da :) ?

Lenke til kommentar

Alt som har blitt nevnt her kommer til å holde målene du har satt angående BF. Alt er high-end komponenter. Jeg er litt uenig i noen av valgene som er gjort her, men det har mer med at jeg tror du kan få like god "gaming-ytelse" for mindre penger.

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Lista

Hvorfor må hoved kortet koste så mye ? aldri betalt mer en 1000kr for et HK?

er det noe grunn til dette?

takk :)

Tja, er vel fordi det der er x58 kort. På den sokkelen ligger de fleste hovedkortene over 2000 kroner enda :)

Men sånn valige 775 hovekkort så ville jeg fortsatt lagt inn litt mere enn 1000 kr til et hovedkort. Det er hovedkortet som binder alle delene sammen og utnytter dem maksimalt.

En annen ting er stabilitet og klokking.

Jeg sier ikke at man får gode kort for 1000 kr, for det får man. Spørs bare hva man er ute etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...