zapaa Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei! Jeg kjøpte en ekstern LACIE harddisk på 500gb for ikke så lenge siden. Funket helt fint, til i går. Da jeg slo på harddisken så kom det en "klikke-lyd", og den gikk ikke vekk! Datamaskinen min finner ikke harddisken og det blir infomert at harddisken ikke kunne kobles til når jeg kobler den til. Den står å sviver mens den "Klikke-lyden" er på konstant. Har prøvd å blåse i harddisken osv, men det funker ikke! Er det noen som har noen tips eller forslag til hva jeg kan gjøre ? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Kontakt salgsstedet og be om retur. Klikking er ensbetydende med at lesehodet/armen skraper i HD plata eller bare går frem og tilbake til hvileposisjon uten å lese noe fra data sektorer på platelageret. Dataene du eventuelt har laget på denne kan du anse som tapt om du ikke er villig til å betale firmaer som f.eks ibas 15-20k for gjenoppretting i lab. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg holder meg unna eksterne harddisker grunnet 3 stk Lacie harddisker som har tatt kvelden og èn maxtor. Jeg har datamaskinene mine på 24/7, og det var ikkje bra for eksterne harddisker med elendig kjøling. Tror faktisk varmen tok knekken på dem over tid. Kjøre torrent på dem i tillegg er heller ikkje smart virker det som Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå