Gå til innhold

[Løst]HMKG kp. 3 (musikktropp), mildere/strengere vurdering for hjemsendelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har fått brev om innrykk så er det tvilsomt at du blir sendt hjem pga av noe de allerede vet om. kp.3 har nok ikke like vasse krav da de har veldig lite grønn tjeneste, hvor syn og generell helse blir mer alvorlig skulle du mangle noe på kravene. Tror det går bra jeg. Ha det morro i norges flotteste avdeling :).

Lenke til kommentar

Vært der selv siden du kaller det norges flotteste avdeling?

Ja, jeg håper inderlig det går bra! Kjenner en som fikk 4 på syn, og han fikk være der, de endret bare synet hans til 5 når han ga beskjed til befalet.

Er litt bekymret for dårlig hørsel, vet ikke helt hvor lav hørsel de aksepterer! Noen som vet det? De er redde for søkmål i forhold til folk som får dårligere hørsel av å være i musikktropp så der er det en liten risiko...

Lenke til kommentar

Jeg er eks-Gardist ja, men ikke i kp3. Jeg hadde 3 i syn men tok selv en laser operasjon så jeg kom opp på maks uttelling på syn. Har ikke hørt om noen som har blitt sendt hjem pga av hørsel, da må du i så fall være helt døv.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Vel, det er ikke nødvendig siden jeg uansett hadde tenkt meg på folkehøgskole og ikke tok søknadsprosessen sånn veldig seriøst. Jeg vet nemlig ikke helt hva jeg skal studere. Studiet er årsttiduium i realfag på UiO og alle kommer inn, så det går nok bra. Skal uansett ha jobbeår neste år og spare opp litt penger til studielivet!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke være redd for å bli sendt hjem, det som ikke plager deg plager ikke dem. Jeg var inne i kp 3 for noen år tilbake med 4 i syn fra sesjon, eneste som skjedde var at kompaniet kjøpte linser til meg.

Tjenesten er forøvrig suveren, du har mye å glede deg til!

Lenke til kommentar

Det høres i så fall flott ut! Kjenner en annen og som fikk 4 på syn, og han ble ikke hjemsendt. Linsene plager meg imidlertid så de skal jeg bli kvitt uansett! Håper bare operasjonen går fint siden jeg bare har 1 mnd. før innrykk, og bivirkningene da ikke har tid til å gå over før den tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...