andewrs Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei. Jeg skal sette opp et nettverk. Det har ikke vært internett i huset før. Sjekket linjen inn og det jeg er ute etter er selvfølgelig mulig. Har laget et oversiktlig oppsett slik at dere kan se. Jeg har noen spørsmål ang. det kabelnettet som allerede ligger skjult. Det er vanlige telefonkabler med telefonstikk. Som illustrert på tegningen skal jeg bytte ut telefonstikkene med nettverkskontakter. Har selvfølgelig Kroneverktøy, presseverktøy for monduarkontakter, RJ45-plugger og kontakter. Må jeg kable nytt eller vil det gamle kabelnettet holde mål? Noe jeg burde ha i bakhodet når jeg kobler? Ser oppsettet ellers bra ut? Vedlagt oppsett som .jpeg samt .pdf hjemmenettverk.pdf Mvh Anders Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Du kan bruke telefonkablene ja, men. Det er mest sannsynlig at det er Kat3 kabler som ligger der, og de har en max bit hastiget på bare 16Mbit/s. Jeg ville anbefalt deg og legge nye kabler (kat5 eller kat5e). Endret 15. juli 2009 av Rockna Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Har ingen videre tips her egentlig. Bare så meg nødt til å kommentere at det heldigvis fortsatt finnes mennesker som virkelig vet hvordan man skal fremmlegge spørsmål på en fin og oversiktelig måte Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 det er vel en 24 porter SWITCH du skal bruke på høyresiden der. Og ja legg nye kabler til de som MÅ ha kabel pga gaming osv og bruk trådløst på resten er mine tips Lenke til kommentar
andewrs Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 det er vel en 24 porter SWITCH du skal bruke på høyresiden der. Og ja legg nye kabler til de som MÅ ha kabel pga gaming osv og bruk trådløst på resten er mine tips SWITCH ja, takk for rettelsen. Da blir det nytt kabelnett! Takk for tilbakemelig og svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå