Myklebust89 Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg måtte bare reklamere litt for mitt aller første produkt som jeg er stolt av! ChEz.. Simple Shit MP3 Playa er en MP3 spiller med mange forskjellige skins og alt muligt rart! Om du gidder å laste den ned, tilbakemelding kan mailes og settes inn i gjesteboka eller settes inn her.... http://home.no.net/fromyk/mp3.htm Plz sjekk den ut?!?! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg så att responsen her ikke akkurat var enorm, så jeg lastet den ned og så på den. For det første, hjemmesiden din var helt bunn. (men du ville jo ha tilbakemeldinger på mp3-spilleren, ikke sant?) Menyen øverst på mp3-spilleren er utrolig dårlig. Du har blandet Norsk og Engelsk, ikke bra! :x Dessuten så skal bakgrunn under vis, og om (about) under Hjelp. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 ChEz.. Simple Shit MP3 Playa er en MP3 spiller med mange forskjellige skins og alt muligt rart! Må bare være litt hard med deg for når man strekker halsen så langt som du gjør må man regne med å ende i suppegryta. 1. Å endre bakgrunnsfarge/bilde på et panel kvalifiserer neppe for betegnelsen 'skinnable'... I alle fall ikke når valgene er hardcodet... 2. En TMediaPlayer på et panel kvalifiserer vel heller ikke for betegnelsen 'alt mulig rart'... 3. En splash-screen bør ikke vises lengere enn nødvendig. Lastingen av resten av programmet bør i alle fall ikke settes på vent så lenge reklamen vises. Tenk deg når du får lappen (hvis du får den...) og du må sitte stille bak rattet i fire sekunder før du kan vri om nøkkelen bare fordi de som har lagd bilen syns de har lagd en så fin bil at alle som bruker den bør sitte stille og se på emblemet i rattet i fire sekunder før de turer av gårde... 4. 'Fixa sånn at man ser hvem sang man spiller, i spilleren'. Ja, 'hvem' var det egentlig som sang? Får man ikke se 'hvem sang' man spiller i bilen eller på hytta? Kun i spilleren? Uansett bør du lese tagen og ikke bare vise filnavnet! 5. Er du klar over at det du har lagd ikke er bare en mp3-spiller men også en wave/midi/uansett-spiller bare windows har en codec for det? 6. Som det tidligere har blitt nevnt er ikke menyene dine bra. Man bør holde seg til standarder så langt man kan. Uansett har du så få valg at det nok hadde vært hensiktsmessig å lagt disse valgene andre steder enn i en meny. Hva med små knapper f.eks.? Helst som konfigurerbare hot-spots i bagrunnsbildet e.l. Men ett pluss skal du få. Du holder rede på endringene du gjør fra en versjon til en annen. Det er en veldig god vane å ha. Men kanskje du burde kjøre fila igjennom stavekontrollen før du legger den ut...? -Vegar Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Veit du hva? Jeg driter en lang marsj i hva du sier.... Er HELT ny på Delphi..... Skal prøve å utvikle seg, og da trengner man ikke at sånne IDIOTER som deg driver å rakker ned på d man gjør! Og jeg veit da faen hvordan jeg mekker til sånn at man slepper å se hele den stygge "directory" shitten! Og forresten er jeg 14 år... Og jeg driter i hvordan jeg skriver... Så lenge folk forstår d er d greit for meg! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg driver faktisk på med en oppdatering nå... Om du hadde orka å slutte å rakke ned på språket mitt og "programmet" mitt, å heller kunne sjekka et tema med navn "Progressbar", eller noe lignende, kunne du fremskynde den nye oppdateringen litt.... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Alderen din er iallefall veldig treffende, gitt fjortistaktene du framviser. Når du faktisk ber om tilbakemelding, passer det seg veldig dårlig å komme trampende tilbake og tømme ukvemsordvokabularet ditt i tråden fordi du ikke får øredøvende ros og applaus. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 men d er ikke vits i rakke ned på språket mitt da vettu.... og når man skal gi tilbakemeldinger, kan man ihvertfall prøve å være oppmuntrende og ikke så veldig nedlatende! Det finnes folk som ikke er så sinnsykt gode i alt de gjør vettu.... Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 men d er ikke vits i rakke ned på språket mitt da vettu....og når man skal gi tilbakemeldinger, kan man ihvertfall prøve å være oppmuntrende og ikke så veldig nedlatende! Det finnes folk som ikke er så sinnsykt gode i alt de gjør vettu.... Som nevnt i en annen trå: Som man roper i skogen får man svar. Og det at man er 14 år tilsier at man burde ha kunne skrevet i alle fall littgodere norsk. Det er faktisk ikke så veldig lett å forstå hva du mener med å 'mekke litt lame-shit'... Nå har jeg nå uansett mailet deg en zip-fil med eksempel på bruk av både progressbar i splashscreen og S/N-komponenten i JVCL, så får vi håpe jeg stiger litt i kurs... ;-) -Vegar Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Det var alt jeg ba om.... Litt hjelp...! Tnx... Var det på mail du sendte? Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Sendte den på e-post ja. Brukte epostadressen jeg fant på hjemmesiden din. -Vegar Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg fikk litt problemer med den splash koden! Dette var den koden jeg hadde først : unit splash; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls, ComCtrls; type TForm4 = class(TForm) Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; GroupBox1: TGroupBox; ProgressBar1: TProgressBar; Timer1: TTimer; procedure FormShow(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); procedure FormCreate(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form4: TForm4; implementation {$R *.dfm} procedure TForm4.FormShow(Sender: TObject); begin timer1.enabled := true; timer1.interval := 20; end; procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position > 100 then progressbar1.StepIt else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; procedure TForm4.FormCreate(Sender: TObject); begin end; end. Jeg fikk ingen feilmelding på dette, men det ble ingen aktivitet i progressbaren, om jeg skal ordlegge meg sånn. Denne koden tok jeg etterpå : unit splash; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls, ComCtrls; type TForm4 = class(TForm) Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; GroupBox1: TGroupBox; ProgressBar1: TProgressBar; Timer1: TTimer; procedure FormShow(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); procedure FormCreate(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form4: TForm4; implementation {$R *.dfm} procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin if ProgressBar1.Position < 100 then ProgressBar1.StepIt else begin Timer1.Enabled := false; Close; end; end; procedure TForm4.FormShow(Sender: TObject); begin ProgressBar1.Position := 0; Timer1.Enabled := true; end; end. Denne gangen kom det en feilmelding: [Error] splash.pas(21): Unsatisfied forward or external declaration: 'TForm4.FormCreate' Det er sikkert noe jeg har gjort feil, for når jeg prøvekjørte ditt eksempel, funket alt! Som du kanskje allerede har forstått, jeg er en nybegynner... Så vær så snill og ha litt tålmodighet ovenfor meg.... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det er engentlig veldig enkelt i Unit 1 som er splash screen skrev jeg denne koden: unit Unit1; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls, ComCtrls; type TForm1 = class(TForm) Label1: TLabel; Timer1: TTimer; Label2: TLabel; ProgressBar1: TProgressBar; procedure FormCreate(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form1: TForm1; Tid:Integer; //Setter denne her slik at jeg bruker samme både på formCreate og Timer komponent implementation uses Unit2; {$R *.dfm} procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); begin Tid:=10; end; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Tid:=Tid -1; //Lager nedtelling Label2.caption:=IntTostr(Tid); Progressbar1.Position:=Progressbar1.position + 10; //Her sier jeg at den skal stige med 10 siden den skal vare i 10 sek. If Tid=0 then begin Timer1.Enabled:=False; Form1.Hide; Form2.Showmodal; end; end; end. Og i unit 2 som er den som kommer etter splash screenen skrev jeg denne koden: unit Unit2; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs; type TForm2 = class(TForm) procedure FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form2: TForm2; implementation uses Unit1; {$R *.dfm} procedure TForm2.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean); begin Form1.close; end; end. Det funket i hvertfall hos meg Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Ditt innlegg ga meg desverre ingen hjelp! Det viste seg å bli mange feil når jeg prøve dette... Men jeg veit jo ikke. Jeg skrev en kode over... Det hadde vært veldig fint om den personen som prøver å hjelpe meg, tar utgangspunkt i denne koden, så langt som det er muligt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis du skriver progressbar1.position:=Progressbar1.position + 1; I stedenfor progressbar1.stepit Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Ok... Det jeg endret var : procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position > 100 then progressbar1.position:=Progressbar1.position + 1; else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Istedenfor : procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position > 100 then progressbar1.stepit else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Dette ga meg bare en feil... [Error] splash.pas(44): ';' not allowed before 'ELSE' så jeg fjernet det nevnte semikolon. Koden jeg da fikk var : procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position > 100 then progressbar1.position:=Progressbar1.position + 1 else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Jeg fikk ingen feil, men det ble heller ikke noen aktivitet i TProgressbar komponenten. Feil? Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Unnskyld meg mr. burner, du har allerede en tråd med problemet ditt, må den fortsette her også? Uansett, nå er jeg veldig lei det problemet ditt. og det er faktisk sommerferie, så jeg har god nok tid til å se på filene.. Bare send meg filene dine, så skal jeg se på det. Min e-post adresse er: [email protected] Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Filen er sendt i dette minutt! Sendte splash.pas, det skulle vel være nok? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Som nevnt i en annen trå: Som man roper i skogen får man svar. Og det at man er 14 år tilsier at man burde ha kunne skrevet i alle fall littgodere norsk. Akkurat du burde nok være litt stille om dette... Mulig jeg er ekstremt pirkete, men det heter bedre, ikke godere... Og det heter tråd ikke trå... Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Og en ting Burner14, det virker som om du har en unnskyldning til å gjøre feil siden "du bare er 14 år". Du ba om tilbakemelding, noe du fikk. Du snakker om at du vil utvikle deg hele tiden, den beste måten å utvikle seg er på å tips tilbake om hvordan du i fremtiden skal lage bedre programmer, og ikke gjøre de samme feilene. Dog, jeg er enig at de kunne kanskje vært litt mer diplomatiske Med hensyn til stavefeil, en fjortenåring burde vel kunne skrive noe rett? I hvert fall skille mellom engelsk og norsk. No offence her Burner, men ChEz.. Simple Shit MP3 Playa er en MP3 spiller med mange forskjellige skins og alt muligt rart! vil jeg ikke beskrive ditt program.Ser mer ut som en cd-spiller som isteden for å åpne tracks åpner *.* filer. Skinable (som nevnt tidligere) er ikke ditt program. Å skifte bakgrunnsfarge er ikke betegnelsen på skinable, du kunne kanske ha laget skinable knapper? Der man kunne ha lastet ned skins og brukt dem. Det er en form med en Tmediaplayer, Tedit og en meny.. Hva mener du "alt mulig rart?" jaja.. Ha en god sommerferie Alle sammen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Og en ting Burner89, jeg er også født i 1989, og er 13 år.... Så alderen er ingen unnskyldning! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå