Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen måter å bli høyere?

Gjest Usikkergutt

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkergutt

Hey jeg er en gutt på 15 som skal starte på Vgs snart, jeg er ganske lav noe rundt 160. Er det

noen måter å bli høyere på?:p orker ikke starte på vgs å bli erta og alt sånt:(

litt rar spørsmål men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest usikkergutt
Hehe, skal du vokse på et par måneder mener du? Lykke til :)

Vær fornøyd med den du er, er mitt tips. Om noen skal mobbe deg for hvor høy du er, har de jammen lite å finne på...

altså jeg blir ikke mobba, men hater sånne dumme komentarer som som ''faen du er liten'' ...

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikkje gjere noko. Høgda di er bestemt i genene og ingenting å gjere med. Å operere seg høgare vil heller ikkje fungere. Skal ein liksom forlenge kroppen?

Det beste du kan gjere er å ikkje la deg irritere over kommentarene, gjerne spøke tilbake og sånt. Folk seier sånt fordi dei vil ha ein reaksjon, om du ikkje bryr deg vil dei etter kvart gå lei.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ivan_*
Nei, du kan ikkje gjere noko. Høgda di er bestemt i genene og ingenting å gjere med. Å operere seg høgare vil heller ikkje fungere. Skal ein liksom forlenge kroppen?

Det beste du kan gjere er å ikkje la deg irritere over kommentarene, gjerne spøke tilbake og sånt. Folk seier sånt fordi dei vil ha ein reaksjon, om du ikkje bryr deg vil dei etter kvart gå lei.

Det var ett fornuftig svar :-D

Lenke til kommentar

Som en annen sa, så pleier folk på VGS å være relativt voksen og mobber ikke folk som er 'lavere' enn seg selv. Er bare drittunger på ungdomskolen som driver på med slikt tull.

Vær heller fornøyd med deg selv. Er overhode ikke noe gale med høyden din!

Lenke til kommentar

Så et dokumentar på tven der det var folk fra USA som dro til Polen (eller en av de landene der) og tok en oprasjon for å bli lengere. Men kostet 50-70 000 Norske (kanskje mer). Og de tjente 2-5 cm på det. Men man måtte trene og sånt i flere år. Og det var ikke uten risiko. Er ulovlig her i Norge (og USA til og med).

Så tviler på at det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak at mange bokstavlig talt har blitt strukket lenger, men det må da være helt idiotisk å betale en formue for å lide seg til et par centimeter ekstra. Jeg kan ikke tenke meg at det er noe som foregår her i landet, og ærlig talt vil jeg bare oppfordre deg til å godta den du er og drite i hva alle andre nå enn måtte si. Jeg har det motsatt med mine 195 centimeter, og jeg har for lengst lært meg til å ignorere alle kommentarene om høyden min.

Forresten kjenner jeg flere som er rundt 160 centimeter høye, og selv om de riktig nok ser litt lave ut ved siden av meg (men det gjelder de aller fleste), så er ikke det noe jeg går og tenker på. Jeg skjønner at du irriterer deg over kommentarene, men jeg vil faktisk påstå at det kan være en fordel å skille seg litt ut - ikke være helt A4.

--

Ikke for å skremme trådstarter, men det er ikke uvanlig å spøke med høyden til medelever på VGS. Det er dog sjelden noe vondt ment med det, så det er ingen grunn til å ta det personlig. Bare spøk tilbake om at det er bedre enn å være en lyktestolpe f.eks. :tease:

Lenke til kommentar

Vel

Synes at du bør vente til du har fylt 20 eller kanskje enda lengere. Hvis du fremdeles er "lav" kan du vurdere hormon kur. Husker en kompis som var ganske lav på ungdom skolen og på videregående har han vokst mer enn 15-20 cm (og nå er han høyere enn meg, men bare med 1-2 cm overlever :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...