veropedersen Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Hei.. Må oppgradere til en bedre bærbar. Jeg har per i dag en Lenovo 3000 N200 med Intel® Dual Core T2390 1,86 GHz og Intel 965GM brikkesett. 3GB RAM og 160GB hdd. Det betyr at med vista og spotify så e maskina mer eller mindre full!!!! Jeg kan ingentingen om maskiner (har klipt og limt infoen over) og vet ikke helt hvilken maskin jeg skal kjøpe. Vil ha mer lagringsplass (ikke ekstern hdd) og raskere maskin. Jeg har sett på disse: elprice mpx mamoz Hvlken maskin er best? Jeg ønsker raskere, mer plass og bedre å titte filmer på... Håper noen av dere som skjønner dere på dette kan hjelpe meg! Takker og bukker Endret 15. juli 2009 av veropedersen Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg ville helt klart gått for Acer AS5738ZG (Mamoz) Fordi: - Større harddisk (500gb) - Blu-ray - LED skjerm. - Vista - NVidia GeForce G 105M 512MB skjermkort. Sånn som jeg ser det er denne maskinen et hakk nyere enn den Acer maskinen hos elprice. Lenovoen ville jeg ikke valgt fordi den har XP, dvs ikke støtte for 4 gb ram. Dårligere skjermkort og mindre harddisk. Det eneste plussen jeg ser ved denne maskinen er at batteritiden er ganske bra. Lenke til kommentar
Don Preben Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg ville helt klart gått for Acer AS5738ZG (Mamoz) Fordi: - Større harddisk (500gb) - Blu-ray - LED skjerm. - Vista - NVidia GeForce G 105M 512MB skjermkort. Sånn som jeg ser det er denne maskinen et hakk nyere enn den Acer maskinen hos elprice. Lenovoen ville jeg ikke valgt fordi den har XP, dvs ikke støtte for 4 gb ram. Dårligere skjermkort og mindre harddisk. Det eneste plussen jeg ser ved denne maskinen er at batteritiden er ganske bra. PLZ hold kjeft om du ikkje kan gje eit riktig godt argument for begge sider. Du TRENGE ikkje Vista for å utnytte meir enn 3,3 GB minne, du trenge eit operativsystem i 64-bits-utgåve, enten det er Vista eller XP. Men kven trenge 4GB minne når ein har XP? Gå for Lenovo, du får ei mykje meir solid maskin, bygd i aluminium og magnesium. Du får med XP på maskina, noke som vil seie at du har super ytelse og batteri-tida er langt mykje betre enn om du hadde hatt Vista. Acer er _ikkje_ vegen å gå, dersom du har tenkt å ha ei problemfri maskin. Acer har i det siste vore veldig dårlige på å levere anna enn plast som sprikke opp og maskinene må på service heile tida. ..og skjermkorta deira ryke i hytt og pine, dessuten får du ikkje aluminium og magnesium i ramma di. Ville kanskje anbefalt deg å sjekke ut Thinkpad-maskinene frå Lenovo, dei er ofte levert med lenger levetid (5år+) enn Lenovo 3000. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) PLZ hold kjeft om du ikkje kan gje eit riktig godt argument for begge sider. Du TRENGE ikkje Vista for å utnytte meir enn 3,3 GB minne, du trenge eit operativsystem i 64-bits-utgåve, enten det er Vista eller XP. Men kven trenge 4GB minne når ein har XP? Gå for Lenovo, du får ei mykje meir solid maskin, bygd i aluminium og magnesium. Du får med XP på maskina, noke som vil seie at du har super ytelse og batteri-tida er langt mykje betre enn om du hadde hatt Vista. Acer er _ikkje_ vegen å gå, dersom du har tenkt å ha ei problemfri maskin. Acer har i det siste vore veldig dårlige på å levere anna enn plast som sprikke opp og maskinene må på service heile tida. ..og skjermkorta deira ryke i hytt og pine, dessuten får du ikkje aluminium og magnesium i ramma di. Ville kanskje anbefalt deg å sjekke ut Thinkpad-maskinene frå Lenovo, dei er ofte levert med lenger levetid (5år+) enn Lenovo 3000. Idiot. Trådstarter sier kun at han er ute etter en kjappere maskin og større harddisk. Han sier ikke noe om at han er ute etter best byggekvalitet eller lengst batteritid. I tilegg er det "kun" 3 gb ram på lenovoen. Det trenger ikke å ha mye å si, men det kommer ikke frem i den annonsen at XP lisesen er 64bit versjon. Det å si at skjermkortene ryker i hytt og pine + at plastikken sprekker, er feil som forekommer på de aller fleste privat forbruker laptoper. Jeg har selv hatt et par HP maskiner og de er like knirkete og må like ofte inn på service, og når et år er gått kan du i verste fall kaste maskinen pga 1 års service. Men skal man ta slike ting til betrakning kan man like godt la være å kjøpe laptop. Endret 15. juli 2009 av Teac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå