Storgauder Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei Mener at Ford Mondeo (2007 2008) ble produsert med 2.0L diesel manuel med både 130 hk og 140 hk, og evt 115 hk? (Med automat var 130hk eneste alternativ av to-liter'n). Jeg er "litt på utkikk" etter Mondeo stasjonsvogn, to-liter man.gir, gjerne 140hk. Spørsmål: -Kan man på noen måte se forskjell på de to motoralternativene? -Er det noen mekanisk forskjell eller er det bare omprogramering som er forskjellen på de to? -Er det samme manuell girkasse på de to og er det samme utveksling på drivhjul? Hvis jeg kjøper brukt bil vil jeg jo gjerne være sikker på at jeg får "levert" det motoralternativet jeg ønsker.... Andre innspill på Mondeos siste generasjon ønskes også Takk for evetuelle svar. Vh M (Storgauder) Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Du får vell 140'n med manuell å automat i disse tider men 130 hestern ble med over fra den gamle for og ha en Automat diesel kombinasjon til man fikk automat på den nye i 140 hk versjon. Er ikke helt sikker, men vill tippe at den nye 140'n har mer moment (Nm). Og 115 har en annen utveksling for snillere forbruk så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 http://www.tv2underholdning.no/broom/bilte...icle2723460.ece Se nederst. Lenke til kommentar
Storgauder Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Takk for tilbakemedlingene. Nyttig! Men lurer fortsatt på om noen kan fortelle meg om det finnes synlige forskjeller på selve motoren til 115, 130 oh 140-hesteren (2.0l diesel, manuell). M Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg vet ikke om det er noen synlige forskjeller på motor. Men det er vell bare å se i vognkort om hva som står der om effekten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå