Gå til innhold

Askeladden.no - Photoshop`?

Anbefalte innlegg

Var av interesse en tur innom www.askeladden.no for å sjekke om det var noe nytt siden sist jeg kjøpte båt av dem, og av en eller annen grunn syns jeg bildene jeg hadde sett før var forandret. Etter litt forundring la jeg merke til at de hadde endret utenbordsmotor på de nøyaktig samme bildene som var tatt for noen år siden! De har gått fra å selge båtene sine med Mercury til å selge dem med Suzuki. Dette har de klippet bort og endret med photoshop på alle bildene med utenbordsmotor, istedenfor å ta nye bilder. Ganske morsomt. Kanskje det er vanlig å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker Yamaha gjorde noe liknende i sin katalog midt på 90-tallet (94?). Tror det var det året de gikk fra blått til grått (1994?). Enkelte bilder var de samme som året før, men fargen på motoren var ny.

Lenke til kommentar

Jeg har også lagt merke til dette.... og jeg må vel si at det er lavmål og gjøre det på denne måten for en såpass høyt respektert produsent.

Mange av bildene dem har tatt av båtene på siden viser ikke båtene i det hele tatt og viser kun bilde av ett glass med vin og noen golfbagger. Jeg skjønner at det er snakk om image'et, men hvis jeg skal kjøpe en båt, så vil jeg se bilder av båten og ikke overdådige photoshopbehandlede bilder.

Bildene som Askeladden har tatt her kan jeg forestille meg er gjort av proffe fotografer, ved siden av at det ser ut til at dem har brukt kvinnelige/mannelige modeller. Dem hadde spart masse penger på og tatt noen bilder selv av båtene sine. Blir mye mer folkelig.

Askeladden er flotte båter (har jo en selv) men liker ikke at dem assosierer seg med golfspilling og vin.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt latskap. De kunne jo bare tatt noen nye bilder. De trenger heller ikke ta bilde av mennesker, det er totalt uinteressant. Askeladden båtene er jo ganske praktiske, med nyttige funksjoner og innredninger, så hvis de hadde tatt bilder av disse tingene båtene kan by på, så hadde det jo vært mye bedre. Noen av bildene er jo flere år gamle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...