Gå til innhold

Organisere bildene på nett. Hvilken tjeneste?


Anbefalte innlegg

Jeg redigerer bildene mine i Lightroom, og ønsker et sted å laste opp bildene mine på nett, slik at jeg alltid har bildene mine tilgjengelig (så sant jeg har en internettilkobling). I tillegg ønsker jeg å dele bildene (utvalgte album) med familie og venner.

 

Jeg har testet Google picasa og picasawebalbum til dette, og synes det er genialt med tanke på klienten på pc'en, som er rask og meget enkel å bruke, og man kan enkelt organisere hvilke bilder som lastes opp på web etc. Den har 1gb gratis lagringsplass, som selvfølgelig er alt for lite, men for $20 pr år har man 10gb. Jeg opplever picasawebalbum som meget raskt å browse bilder i, og slideshow av bilder fungerer supert. Alt i alt en glimrende tjenste, MEN: den mangler sub folders.

Mulig jeg er gammeldags av meg, for selv om jeg tagger bildene mine, ønsker jeg likevel å kunne organisere album med subfolders, f.eks 2009\ferie\danmark, 2009\ferie\Østerrike, 2009\familie\ etc etc.

 

Hvilke (gode) tjenester finnes med denne muligheten, og hva er deres erfaringer med online lagring og organisering av bilder?

 

Ser etter følgende "features":

  • Organisere album i Sub folders/sub albums
  • Rask og enkel upload
  • Online slideshow
  • Rask browse av online bilder
  • Min 10GB lagring
  • Tilgangskontroll

Endret av TapZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd www.zenfolio.com?

 

Jeg har et abonnement og den siden funker helt greit. En liten plugin kan lastes ned gratis og installeres, dette gjør at ved export fra lightroom havner bildene direkte på zenfolio siden din under hvilken som helst mappe som du velger, mange nyttige funksjoner og kan anbefales.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...