TapZ Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Jeg redigerer bildene mine i Lightroom, og ønsker et sted å laste opp bildene mine på nett, slik at jeg alltid har bildene mine tilgjengelig (så sant jeg har en internettilkobling). I tillegg ønsker jeg å dele bildene (utvalgte album) med familie og venner. Jeg har testet Google picasa og picasawebalbum til dette, og synes det er genialt med tanke på klienten på pc'en, som er rask og meget enkel å bruke, og man kan enkelt organisere hvilke bilder som lastes opp på web etc. Den har 1gb gratis lagringsplass, som selvfølgelig er alt for lite, men for $20 pr år har man 10gb. Jeg opplever picasawebalbum som meget raskt å browse bilder i, og slideshow av bilder fungerer supert. Alt i alt en glimrende tjenste, MEN: den mangler sub folders. Mulig jeg er gammeldags av meg, for selv om jeg tagger bildene mine, ønsker jeg likevel å kunne organisere album med subfolders, f.eks 2009\ferie\danmark, 2009\ferie\Østerrike, 2009\familie\ etc etc. Hvilke (gode) tjenester finnes med denne muligheten, og hva er deres erfaringer med online lagring og organisering av bilder? Ser etter følgende "features": Organisere album i Sub folders/sub albums Rask og enkel upload Online slideshow Rask browse av online bilder Min 10GB lagring Tilgangskontroll Endret 15. juli 2009 av TapZ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg bruker SmugMug og kan anbefale den. Tom Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg syntes helt klart http://flickr.com er best.. Betal for PRO og du har uendelig disk plass. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Prøvd www.zenfolio.com? Jeg har et abonnement og den siden funker helt greit. En liten plugin kan lastes ned gratis og installeres, dette gjør at ved export fra lightroom havner bildene direkte på zenfolio siden din under hvilken som helst mappe som du velger, mange nyttige funksjoner og kan anbefales. Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Takk for svar! Var ikke klar over disse tjenestene og ser at det er håp for en enkel og bra organisering, og i tillegg integrert mot lightroom. Skal sjekke ut disse tjenestene nærmere når jeg kommer hjem fra jobb! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Expono er en rel ny tjeneste som har det du etterspør. Flickr bør vel også nevnes. Du finner en liste over flere nettsteder her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_photo_sharing_websites Endret 23. juli 2009 av Autoxave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå