Trollface Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Som tittelen sier, har jeg tenkt til å se alle hannibal filmene, har allerede sett Nattsvermeren (The silence of the lambs) Men er litt usikker på hvilken rekkefølge jeg skal se de i, og hvor mange hannibal filmer det egentlig er.. Noen som kan hjelpe meg? Takk Lenke til kommentar
# offline Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Trur rekkefølgen blir slik: Hannibal Rising 2007 Manhunter fra 1986 Red Dragon fra 2002 The Silence of the Lambs 1991 Hannibal fra 2001 Edit: Glemte Hannibal Rising fra 2007. Har ikke sett den ennå. Endret 15. juli 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Den aller første Hannibal filmen er "Manhunter" fra 1986. Den ble regisert av Michael mann og innehar ikke Sir Anthony Hopkins som Hannibal, men heller Brian Cox. Manhunter har er samme film som "Red Dragon" i det store og det hele. Red Dragon (bok-tittelen), var den første boken som omhandler Hannibal. Men Hannibal har ingen stor rolle i denne filmen da det er en annen morder som er skurken i denne filmen. "Nattsvermeren" er nummer to, og den har du allerede sett. uansett er det andre bok. "Hannibal" er oppfølgeren til Nattsvermeren hvor man følger Hannibal etter rømningen sin i Nattsvermeren. Til slutt har man "Hannibal Rising" som forteller om Hannibals barndom, hvordan han ble slik han ble. Selv har jeg ikke sett filmen, så hvorvidt den er bra eller ei kan jeg ikke si. Men det er blitt sagt at den er heller dårlig. Så man bør starte med Hannibal Rising, Red Dragon/Manhunter, Nattsvermeren også Hannibal til slutt. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Kjempeflott, takk for hjelpen:) 1 Lenke til kommentar
Kristin Eline Skrevet 13. februar 2023 Del Skrevet 13. februar 2023 Hannibal raising er første. Så nattsvermeren. Den røde dragen og hannibal til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå