Gå til innhold

[Løst]Thunderbird - hotmail, får ikke sendt mailer, bare lastet ned

sola66

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig installert Thunderbird og er godt fornøyd med programmet som sådan, men har et lite problem.

Jeg får mailer inn, men ikke sendt.

Flg. mld. kommer opp: "Sending av melding feilet. Klarte ikke sende meldingen fordi tilkobling til SMTP-tjeneren localhost feilet. Tjeneren kan være utilgjengelig for øyeblikket, eller tar ikke i mot SMTP-forespørsler. Kontroller SMTP-innstillingene og prøv igjen, eller kontakt nettverksansvarlig".

Har skrevet inn flg. i innstillinger for utgående SMTP-tjener: Beskrivelse: localhost, tjenernavn: localhost, port: 1025, brukernavn: min hotmail-adresse, sikker tilkobling: ingen.

Bruker flg. utvidelser: Webmail 1.3.2 og Webmail - hotmail 1.2.22.

Er det feil innstillinger? Er det midlertidige problemer? Har nemlig fått sendt et par mailer med disse innstillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette riktig smtp-server. Virker som om det bare står localhost der nå. Hvilken server du skal bruke er avhengig av hvilken nettleverandør du har (om du ikke har et eget domene, da. Da kan du bruke din egen smtp-server).

Dersom du bruker Telenor, så har de (tror jeg) smtp.online.no som server.

Lenke til kommentar
Du må sette riktig smtp-server. Virker som om det bare står localhost der nå. Hvilken server du skal bruke er avhengig av hvilken nettleverandør du har (om du ikke har et eget domene, da. Da kan du bruke din egen smtp-server).

Dersom du bruker Telenor, så har de (tror jeg) smtp.online.no som server.

Bruker hotmail - det er visst et litt spesielt oppsett når det skal brukes i Thunderbird. Det localhost også i inngående tjener. Er visstnok en del ekstra utfordringer ved å bruke hotmail-konto i Thunderbird så det greieste er kanskje bare å droppe hele hotmailen og gå over til gmail eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg faktisk sendt. Så får vi se hvor lenge herligheten varer.......... La inn innstillinger som beskrevet her - valgte port 587 og "TLS, dersom tilgjengelig" på utgående tjener. Da funket det. Ved valg av 25 og avhuking for SSL funket det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...