xypher606 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hei, I helgen opplevde jeg at xbox 360'en min frøs, med streker over skjermen. Skrudde den på etterpå så fikk jeg RROD. Jeg tenkte jeg fikk kontakte xbox support over helgen og få sendt den på reperasjon. Men for "moroskyld" forsøkte jeg å skru den på igjen ca 1-2 timer etterpå. Da fungerte den igjen. Jeg begynte å spille, men nå opplever jeg at xbox'en fryser mens jeg spiller. Det skjer hele tiden. Jeg kan max spille 15 minutter før det skjer. Jeg får ingen RROD lenger, bare heng. Hva skal jeg gjøre? Fikser Microsoft dette? Eller kan jeg fikse selv? (uten å bryte garantien). Det er litt over 2 år siden jeg kjøpte den. Jeg har lagt ved ett par "screenshots" jeg tok med mobilen igår. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Xboxen dama fikk til jul sliter med det samme. Vet ikke hva det kommer av, men trolig et varmeproblem. Skal reklamere på den når jeg har tid. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg leste at man kan prøve å koble fra harddisken. Hvis problemet ikke oppstår lenger da, kan man koble til harddisken igjen og tømme hurtigbufferen: # For å slette hurtigbufferen til Xbox 360 harddisken følger du disse enkle stegene: 1. Koble Xbox 360 harddisken til igjen. 2. Finn System på Xbox 360 Dashboard. 3. Velg Minne, og trykk så på Y knappen for å vise alternativer skjermen. 4. På Xbox 360 kontrollen trykker du følgende i denne sekvensen: * X knappen * X knappen * Venstre bumperknapp * Høyre bumperknapp * X knappen * X knappen 5. Når du blir bedt om å bekrefte systemvedlikehold trykker du på A knappen for å velge Ja. # Hvis dette problemet oppstår når harddisken er koblet til, og problemet ikke løses når du tømmer hurtigbufferen, kan du opprette en ny spillerprofil, og deretter teste konsollen for å se om problemet er løst. Hvis problemet ikke forekommer når du bruker den nye spillerprofilen, kan problemet være knyttet til den opprinnelige spillerprofilen eller lagret spillinformasjon for ett eller flere spill knyttet til den opprinnelige spillerprofilen. Du kan kontrollere om dette er tilfellet, ved å slette lagrede spill for alle spill der dette problemet forekommer med den opprinnelige spillerprofilen. Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) Jeg har hatt samme feil som trådstarter 2 ganger......jeg sa det var ROD og fikk erstatnings maskin begge ganger.Hos meg så frøys spillet /ROD lys omhverandre. Er 3 års garanti på ROD så ring kunde service hos MC Endret 15. juli 2009 av Spill&Dill Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har nå pratet med en hyggelig kar på xbox 360 support (de er alltid hyggelige og serviceminded!) Han ba meg prøve fiksen jeg nevnte i posten min ovenfor. Samt å gå igjennom alle memory items og slette de som har gult utropstegn. Så teste å se om det henger seg... Hvis dette ikke hjelper, prøv å ta ut harddisken, og teste om det henger seg. Hvis det funker da må jeg selv kjøpe ny harddisk. Garantien dekker ikke ødelagt harddisk såvidt jeg kunne forstå. Uansett en kostnad jeg kan leve med. Hvis det fortsatt er problemer når harddisken er ute må xbox inn på reperasjon. De sa at garantien dekker vanlige feil over 5 år. Jeg trengte ikke å ta kontakt med elkjøp der jeg kjøpte xbox'en. De har nylig endret reglementet hos microsoft så man kan kontakte xbox support direkte for å få hjelp med dette ^Th0mas^ - du burde også ringe Xbox support for å få hjelp med dette. Bare ha serienummeret på konsollen klart, så tar det deg max 10 minutter å få bestilt en reperasjon. Telefon: 800 14 174 Åpent: 9-17 Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg så etter elementer med "gult utropstegn". Fant ingen. så kjørte jeg den "maintanance" saken (X-X-LB-RB-X-X). prøvde også å fjerne harddisken. men xbox'en henger seg fortsatt. så jeg skal ringe xbox support kl 9 og få registrert en reperasjon. =) Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Opplevd akkurat det samme, det fryste seg, slo den på, vips ROD. Bare ring inn å si at du har fått rod så burde det funke. funka for spill&dill og meg burde gå for deg også Natrich Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Xbox'en har vært inne til reperasjon. Jeg fikk den igjen før helgen, enheten ble byttet. Funker fint nå! Denne er løst :-) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg har nå pratet med en hyggelig kar på xbox 360 support (de er alltid hyggelige og serviceminded!) Han ba meg prøve fiksen jeg nevnte i posten min ovenfor. Samt å gå igjennom alle memory items og slette de som har gult utropstegn. Så teste å se om det henger seg... Hvis dette ikke hjelper, prøv å ta ut harddisken, og teste om det henger seg. Hvis det funker da må jeg selv kjøpe ny harddisk. Garantien dekker ikke ødelagt harddisk såvidt jeg kunne forstå. Uansett en kostnad jeg kan leve med. Hvis det fortsatt er problemer når harddisken er ute må xbox inn på reperasjon. De sa at garantien dekker vanlige feil over 5 år. Jeg trengte ikke å ta kontakt med elkjøp der jeg kjøpte xbox'en. De har nylig endret reglementet hos microsoft så man kan kontakte xbox support direkte for å få hjelp med dette ^Th0mas^ - du burde også ringe Xbox support for å få hjelp med dette. Bare ha serienummeret på konsollen klart, så tar det deg max 10 minutter å få bestilt en reperasjon. Telefon: 800 14 174 Åpent: 9-17 Så jeg trenger ikke stikke innom butikken med den? Saken er at jeg kjøpte Xboxen til fruen i juletider, og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av kvitteringen. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Så jeg trenger ikke stikke innom butikken med den? Saken er at jeg kjøpte Xboxen til fruen i juletider, og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av kvitteringen. Nei, det er genialt. Du trenger ikke kvitteringa, de spør bare etter serienummeret på xbox'en din, så ser de selv når den ble solgt tydeligvis. Hvis du kjøpte den ved juletider har du nok full garanti. Du har uansett 5 års garanti på feil som dekkes av reklamasjonsretten. Denne garantien kan du ta direkte med microsoft, trenger ikke gå via forhandler lenger. Så går det 3-4 virkedager, så står det en UPS fyr på døra di og henter xbox'en din. Så går det ca 2 uker så er han tilbake med fungerende xbox Microsoft ftw! NB! De fikser bare originale og uåpnede xbox'er. Hvis de er chippa eller modda får du bare den defekte i retur, og de rører den ikke. Ring xbox support, så får du full info av de som jobber der. De er veldig hyggelige. Endret 11. august 2009 av trusefar Lenke til kommentar
Lakafant_ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Fikk du ny konsoll, eller ble den bare reparert? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Fikk du ny konsoll, eller ble den bare reparert? Vil tro han fikk en ny, det er det Microsoft pleier å gjøre etter min forståelse Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 har det samme problemet. Xboxen henger seg. Men jeg har ikke hardisk. Men kjøpte den for over 3 år siden. Vil det gå på garantien? Og hva fører til problemet? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 har det samme problemet. Xboxen henger seg. Men jeg har ikke hardisk. Men kjøpte den for over 3 år siden. Vil det gå på garantien? Og hva fører til problemet? Er som regel 1års garanti, men du kan bruke din reklamasjonsrett. Men igrunn så tror jeg ikke at det er noe problem siden Microsoft som regel tar dette meget profesjonelt. Ring inn til Microsoft kundeservice, nummeret ligger vel i tråden her et sted. Problemet kan være at GPU'en løsner pga overoppheting, da vil tinnet som holder GPU'en festet til hovedkortet smelte og løsne, man mister da forbindelsen mellom komponentet, dermed så kan den fryse seg, når xboxen blir kald så "fryser" tinnet og skaden er gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå