KKake Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kan!? Dette er noe man skal like! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Driver å lurer på en ting her. Klarer jeg å kjøle PSU'en tilstrekkelig ved hjelp av luften fra innsiden av kabinettet? eller burde dette være "frisk" luft fra utsiden? Det er et suge/blåse problem. Om jeg henter fra utsiden vil luften suges forbi der strømforsyningen er plasert, og jeg tviler på hvor effektivt dette blir. Om jeg bruker luften inni, vil denne blåses rett opp i PSU. Hmm... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Tviler på at luften på innsiden av kabinettet er for varm til å kunne kjøle ned PSU-en tilstrekkelig, så tipper det bare er å plassere PSU-en med innsug innenfra. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Ny UPDATE: Har også et sprørsmål: Er det bedre at viftene suger luft igjenom radiator, eller blåser? eller er det ett fett? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det kommer litt ann på hva som passe best mtp plasseringen av raden. Generelt er det en smule bedre at viftene drar luft gjennom raden framfor å blåse mot PSU kan godt ta luft fra innsiden. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Pent! Det va det som var planen:) Så... Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt noe badass dobbeltsidig teip? Enten på nett eller i trondheim? Må ha noe som klare å holde 5kg fordelt på 9x4cm2. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ny Update: testmontering av diverse Var også å kjøpte dobeltsidig teip og låsemuttrer. Den dobeltsidige teipen dem hadde på Wurt ligna veldig på biltematypen, så vi får se om det er noe annen forskjell en navn og pris:) Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Så, noen som veit hvor jeg kan få kjøpt noen fine skruer? Trenger noe til å skru I/O panelet på baksiden fast i kabinettet, som ser pent ut og som ikke er så voldsomt. Lavprofilskruer eller noe slikt? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan jo bruke popnagler? MDPC-X.com og FrozenCPU mener jeg har noen pene, sorte. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 La til en miniupdate. Har sandblåst delene, sjekka litt og funent ut at poppnagler er det beste alternativet for å feste bakplata fast i kabinettet, nå må jeg bare finne noen som er små nok Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Og enda en update! KOmmer seg nå satser på testkjøring i løpet av helgen! Det gjenstår bare å få montert PSU på en god måte, og få plasert hovedkortet der det hører hjemme. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Ett tips til andre som skal kjøre prosjekt: - Ting skal ikke bare passe inni kabinettet, det skal også vøre mulig å få INN i det uten å demontere alt til moelekyler! Men litt vold ordna biffen (og mengder med banning) Så, nå gjenstår vell bare ett lite problem. Kondensatorene på skjermkortet står i veien for kjøleblokka. (doh!!!) Ikke klarer jeg å flytte dem heller siden de jævla loddepunktene tålte over 450grader, og det er det loddebolten min klarer. Regner med dem har brukt sølv? Så da har vi to alternativer: - Få noen med peil og utstyr til å flytte dem. (noen som kjenner trøndere som gjør slikt?) - Eller frese spor til kondensatorene i kjøleblokka. For øyeblikket heller jeg mer mot det siste, så får vi se hva fremtiden bringer. Bilder kommer hvertfall senere i dag. Nå er det hjem fra skola å banne mer over drittprosjekt! Skal sette sammen alt og kjøre bare CPU i sløyfa. Blir vell sponhellvette å montere inn gfx kort etterpå men det får bare være Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 :cool: :cool: Blir vannfylling når jeg komemr hjem fra jobb! 2 timer i fresen gjorde susen for kjøleblokka Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De to alternativene var like hardcore, så virent å velge. Men det å frese spor i kjøleblokka er vel billigst, men tanke på at det kan gå galt under flytting av kondensatorer? Forresten, sikkert spurt om tidligere, men hvordan fikk du tak i G5-kabinettet? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 La bare ut en annonse på sånn gratisside... Bruktmarked.no eller noe slikt. Husker ikke adressen då er mulig jeg tar feil:) gikk helt topp med fresen! Kobber er mykt;) Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Good, good. Kommer du med bilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå