-swifty- Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 jeg bestilte meg en thermlake volcano 11, gald og fornøyd skulle jeg skifte ut min gamle vifte et par dager senere. Monteringen gikk egentli gansjke greit, men når jeg skulle starte opp, skrudde maskinen seg av med en gang, prøvde en gang til etter en liten stund, da kom jeg auto inn i bios men når jeg skulle ut igjen så skrudde maskinen seg av igjen. noen ganger sier den også bare "cpu test failure" (eller noe sånt) kan det være at cpu'n min har tatt kvelden ? det var en xp2k+ Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 det er mulig du har klart å knuse kjernen ved monteringdemontering av nygammel vifte... er litt usikker på om disse tegnene tyder på det, noen som er enig? Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Sjekk at det er tilstrekkelig kontakt mellom cpu og kjøler, pc'en kan skru seg av ta seg selv pga at den blir for varm. Tror ikke du kunne ha kommt deg inn i bios med knust kjerne... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 hehe, sorry, jeg leste vel ikke posten grundig nok, så ikke at han kom inn i bios.... Vel, da utelukker vi knust kjerne iallefall :oops: Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 jeg hadde på kjølepasta uten at den var helt ren.. er det VIKTIG at jeg renser den skikkelig ? i såfall med hva ? Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 jeg rensa ikke cpu skikkelig, før jeg tok på kjølepasta.. er det veldig viktig at den er skikkelig rensa ? kan det være problemet ? i såfall, hva bør jeg rense med Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er mulig at det kan være det...rens både cpu og kjøleblokk skikkelig med isopropanol(kondensfjerner), fåes på de fleste bensin-stasjoner. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Er mulig at det kan være det...rens både cpu og kjøleblokk skikkelig med isopropanol(kondensfjerner), fåes på de fleste bensin-stasjoner. Det er en fordel, men det burde gå greit uten å gjøre det "skikkelig" Lenke til kommentar
Junta Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har du skiftet både kjøler og vifte, eller bare vifte? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Ikke ha på for mye goop etter på da. Og har du rødsprit i heimen funker det like bra. Dypp q-tips i rødsprit/isopropanol og rengjør cpu/kjøler med det. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Har du skiftet både kjøler og vifte, eller bare vifte? jeg bestilte meg en thermlake volcano 11, gald og fornøyd skulle jeg skifte ut min gamle vifte et par dager senere. Ser ut som begge deler er byttet ut. Lenke til kommentar
ReodorF Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Skiftet cpu vifte i dag og opplevde det samme, da jeg startet maskinen skrudde den seg automatisk av, kom ikke inn i biosen engang. Trodde en stund at jeg hadde grillet cpuen, men heldigvis ikke.... Feilen viste seg heldigvis å være at biosen ikke klarte å registrere farten til viften og skrudde dermed av hele systemet, løsningen var å sette på den gamle bråkete viften og avstille denne funksjonen. Lenke til kommentar
aMo Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Kjent feil.. Bios liker ikke at den registrerer 600.000 omdreininger på vifta..hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå