jokki Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 har nå lagt inn suse 8.2 Det var en herlighet i forrhold til red hat 9.0. Nå må jeg legge inn litt forsjellige småting :wink: Sikkert litt feil plass og spør om dette men kunne noen gitt meg en liten guide på hvordan og legge inn drivere til 9700 pro på suse 8.2??? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er det mulig å laste ned Professional versjonen, eller er det bare Personal som er tilgjengelig for nedlastning (og Professional må kjøpes)? Er det andre forskjeller enn programpakkene som følger med? SuSE legger ut Professional-versjonen på FTP minus de kommersielle programmene (MainActor ++). Hvilket pakke system har SuSE ? Finnes det noe APT-GET / Synaptic for SuSE som det gjoer for Redhat ? SuSE kjører RPM. Apt-RPM har jeg prøvd en gang og da fikk jeg en lang liste med dependencies som jeg ikke hadde Men i SuSE er det absolutt ikke nødvendig med apt fordi SuSE har et veldig bra kontrollpanel som heter YaST2, der du kan søke etter og installere programmer (Bare litt dårligere utvalg enn apt) som er pakket og optimalisert av SuSE Trenger du å oppdatere systemet, kan du oppdatere hele systemet med YOU (Yast2 Online Update) som er gratis og uten registrering, i motsetning til RHs up2date MarcelSB Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hvilke drivere må jeg ha til suse 8.2??? Har et ati radeon 9700 pro Den som ati har lagt ut støtter bare XFree 4.1.0 og 4.2.0 Suse 8.2 er jo 4.3.0?? Skal jeg bare prøve den som ati har lagt ut eller fins det noen andre??? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har ingen erfaring med ATI-drivere, bare med NVidia... Har du RTFM'a? MarcelSB Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har ingen erfaring med ATI-drivere, bare med NVidia... Har du RTFM'a? MarcelSB Tviler veldig sterk på det :-? Hva i allverden er det??? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 RTFM = Read The Fu*ing Manual 5 poeng til meg for rett svar. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 hvorfor i all verden skal eg lesa ein manual når eg vet alt eg trenge Eg vet at driverene til ati er xFree 4.2.0 Og suse linux 8.2 er Xfree 4.3.0 Spørsmålet er om det går bra sammen??? Lenke til kommentar
ism Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Finnes det noe APT-GET / Synaptic for SuSE som det gjoer for Redhat ? Det gjør det. Jeg har ikke testet det enda siden jeg installerer en del pakker fra kildekode, men når jeg oppdaterer til 8.2 har jeg tenkt å teste det. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Blir overrasket hvis det ikke lar seg gjøre å installere 9700 drivere til X 4.3, i og med at dette kortet er forholdsvis populært... Du finner sikkert en løsning hvis du gidder å søke litt :wink: (Jeg gidder ikke å gjøre det for deg, er trøtt og sliten...) Du kan jo prøve med de gamle driverne (husk å ta backup av /etc/X11/XF86Config da)... MarcelSB Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du marcelSB Hvis jeg hadde det hadde vært en hatt på hode mitt og litt støv i dette pc-rommet skulle jeg jammen ha tatt av meg hatten og bøyd meg i støvet for deg Tror eg aldrig hadde godt over til suse 8.2 hcis det ikke hadde vært for alle dine innslag og guider om suse. Veldig kjekt med den guiden du lagde om installasjonen, bare stå på og bygg mer på FAQ-en Takket være deg kan jeg nå NYTE suse linux 8.2 i stedet for red hat 9.0 dritten Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Takker Men det er ingen grunn til å bøye seg i støvet, heller ikke å ta av seg hatten. Det skulle bare mangle at jeg hjelper folk med SuSE, og den FTP-installasjonen er jo litt tricky, så da er det nok mange som trenger en slik guide også Koster meg ingenting å lage den heller... Enig at RH er noe forbanna møkk, selv om 9'ern er bedre enn 8'ern (Ja jeg har prøvd den). MarcelSB Lenke til kommentar
smetho Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hva med SuSE 8.2 i forhold til 8.1? Noe vits å endre? Liker godt 8.1 så har igrunn ikke noe behov, og jeg bruker ærlig talt ikke Linux veldig mye lengre....(blir bare ikke sånn). Men om oppgraderingen er verdt det så, kanskje Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Vil si at oppdateringen er verdt det i aller høyeste grad SuSE 8.2 er kjappere, mere stabilt, har det nyeste av software, og har mye mindre bugs enn 8.1 (Spesielt YaST2)... MarcelSB EDIT: Se under Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Vil si at oppdateringen er verdt det i aller høyeste grad SuSE 8.2 er kjappere, mere stabilt, har det nyeste av software, og har mye mindre bugs enn 8.2 (Spesielt YaST2)... MarcelSB Det var vel 8.1 du mente? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Vil si at oppdateringen er verdt det i aller høyeste grad SuSE 8.2 er kjappere, mere stabilt, har det nyeste av software, og har mye mindre bugs enn 8.2 (Spesielt YaST2)... MarcelSB Det var vel 8.1 du mente? Hehe Vet ikke om noe kan være bedre enn seg selv, eller kan det det? Alt er jo relativt... MarcelSB Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 SuSE var jo meget pent. Microsoft har noe å lære av KDE Men hvilke bra fonter kan jeg bruke i Mozilla? Standardfonten var så stygg. Gidder ikke lete meg gjennom den lange lista heller. Vurderer seriøst å legge SuSE inn på harddisken ... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 SuSE var jo meget pent. Microsoft har noe å lære av KDE Men hvilke bra fonter kan jeg bruke i Mozilla? Standardfonten var så stygg. Gidder ikke lete meg gjennom den lange lista heller. Vurderer seriøst å legge SuSE inn på harddisken ... Kompiler Mozilla selv (eller legg in SuSE da). screenshot tråd Kan hive de binariene opp på en FTP muligens... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 hehe. Tingen er bare den at fontene om konquer brugte var my penere enn dem som var default i moz. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 kan noen venligst her sette opp en liten guide om hvordan og sette opp ATI drivere i suse 8.2 er ganske noob så jeg bør få det inn med teskjeer. hva var kommandoene for og sjekke hvordan xfree86 var satt opp og for å redigere den. Veldig noob :oops: spørsmål men det tar dere 1 minutt og svare på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå