Gå til innhold

Suse 8.2 (MarcelSB...)

Anbefalte innlegg

MarcelSB har du laget den installasjons guiden for SUSE som du har snakket om så lenge? har linux RH 9 på lappisn men vurderer å prøve noe annet på stasjonæren... men siden jeg er ganske ny på linux og suse etter det jeg har hørt ikke kommer i iso så hadde jo en guide vært knall...

Suse hadde støtte for NTFS??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er Suse 8.2 så mye bedre en RH 9.0 da? Feil sted å spørre sikkert etter å ha lest en del andre tråder her... dere kan jo ikke bli enige om noe... :D

Ja, det ligger en tråd med 100 poster om dette temaet litt lenger ned på sida...

MarcelSB har forøvrig laget ftp-suse-install-howto for leenge siden, sjekk link i faq-en.

Lenke til kommentar

Beklager forsinkelsen, men jeg har hatt trøbbel med PC'en :oops:

Sitter på skolen nå, men regner med at jeg får skrevet den i løpet av kvelden :yes:

For dere som har gjort det før kan jeg si at dere må bruke ip'en 194.71.11.20 og mappa /pub/os/Linux/distributions/suse/suse/i386/8.2

MarcelSB

Lenke til kommentar
Beklager forsinkelsen, men jeg har hatt trøbbel med PC'en :oops:

Med tanke på hvordan vi har skrytt SuSE opp i skyene håper jeg virkelig det er DIN feil og ikke SuSE 8.2 sin feil at du har problemer med PCen nå! :wink:

Lenke til kommentar

får se om jeg tar meg tid til og legge inn suse i mårå :wink:

Føler det fortjener en test :woot:

Har red hat 9.0 nå og har litt problemer med den men ganske greit ellers.

Kan eg forresten legga det over de gamle linux partisjonene eller bør eg formatera de i PM8

Lenke til kommentar

Jeg er veldig imponert over SUSE 8.2. Veldig gjennomarbeidet, og mye enklere å installere enn Windows operativsystemene. Samba går som en lek, hastigheten er upåklagelig, det er en estetisk nytelse, god hardware støtte, enkelt vedlikehold, gode programer til produktivitet osv... osv... I det hele tatt klart den beste distribusjonen til vanlige databrukere som i dag knuges av Microsoft og trues til å oppgi privatlivet og selvråderett over datamaskinen hver gang de innstallerer en liten sikkerhets-patch.

SUSE til folket! :woot:

Lenke til kommentar

Beklager at jeg bare poster disse her, hører vel kansje hjemme i en egen tråd. Men siden dere først er så godt i gang, og de ikke er så vanskleige så slipper jeg de inn her.

-Har Suse noen mulgihet for å innstaleres uten denne boot cd en? Har desverre ikke brenner som fungerer :oops:

-Har den støtte for Nforce2? Så vidt jeg forstår så bruker man en boot cd så laster man resten ned. Er jo da litt viktig at den har driverere til Nforce2 nettverskortet.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg bare poster disse her, hører vel kansje hjemme i en egen tråd. Men siden dere først er så godt i gang, og de ikke er så vanskleige så slipper jeg de inn her.

-Har Suse noen mulgihet for å innstaleres uten denne boot cd en? Har desverre ikke brenner som fungerer :oops:  

-Har den støtte for Nforce2? Så vidt jeg forstår så bruker man en boot cd så laster man resten ned. Er jo da litt viktig at den har driverere til Nforce2 nettverskortet.

Hvis du leser guiden ser du at du kan installere fra boot-disketter, eller fra harddisk (ikke anbefalt)...

NForce 2 støtte vet jeg ingenting om men du kan se her...

MarcelSB

Lenke til kommentar

Hvis du leser guiden ser du at du kan installere fra boot-disketter, eller fra harddisk (ikke anbefalt)...

:oops: skulle lett bedre.

NForce 2 støtte vet jeg ingenting om men du kan se her...

MarcelSB

Fant lite der. Også lite på siden deres om NForce2, og står ikke noe om dette under nye features. Sjekket også i hardware databasen deres, men fant ikke noe der. (kom foresten ikke inn med opera 6.05, bare med explorer :roll: )

Synd, ser ikke ut som det kan bli Linux på denne endå da :-?

Men får se om jeg finner et gammalt nettverskort i huset jeg kan knabbe.

Lenke til kommentar

Kom inn på den sida med Opera 7.11b2 :yes:

Så det er nok ingen favorisering av IE på den fronten nei :D

Nforce 2 støtte er vel iallefall klart til 2.6 (sommerferien :D )...

Hvis jeg ikke tar helt feil, så finnes det kjerne-patcher for nforce2 også...

MarcelSB

Lenke til kommentar
Kom inn på den sida med Opera 7.11b2 :yes:

Så det er nok ingen favorisering av IE på den fronten nei :D

phu.

Nforce 2 støtte er vel iallefall klart til 2.6 (sommerferien :D )...

Hvis jeg ikke tar helt feil, så finnes det kjerne-patcher for nforce2 også...

MarcelSB

Jada, det finnes. Men ser for meg at dett kan bli vanskelig å patche greier før jeg har innstelert det. Når man er n00b og skal innstlare er det ofte en fordel at ting går så greit som mulig.

Blir nok linux på meg etter sommeren da. Vurderer å kjøpe meg en slik linux h3lvetes manual og bruke den som lesestoff mens jeg er vekke fra pc en i sommerferien( 1,5 måned :o )

Edit: Nå kuppet jeg vist posten litt. Det var ikke menignen.

Lenke til kommentar

Er det mulig å laste ned Professional versjonen, eller er det bare Personal som er tilgjengelig for nedlastning (og Professional må kjøpes)?

Er det andre forskjeller enn programpakkene som følger med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...