Gå til innhold

Nikon d60 - vil ikke skru seg på

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Nikon d60 som kom idag.

Drev og styret litt med det før jobb, prøvde meg litt frem og tok litt bilder etc.

Dro på jobb med kameraet trygt plassert i vesken.

Da jeg kom hjem fikk jeg ikke skrudd på kameraet igjen, det responderte ikke på on/off. Jeg tok ut batteri for å dobbeltsjekke at det var fulladet, hvilket det var. Fortsatt var ikke problemet løst. jeg trykket inn reset-knappen med kameraet av, ingenting skjedde. Jeg trykket inn resetknappen med kameraet på, og da fikk jeg skrudd det på (måtte lagre tid/dato-instillinger på nytt). Jeg prøvde å skru av og på, og da fungerte det. Men om kameraet ble liggende for lenge avslått (mer enn ca 2min), så får jeg ikke skrudd det på igjen uten å gå gjennom samme prosedyren som nevnt over (har skjedd 3 ganger).

Jeg formaterte også bildekortet før sist gang i håp om at det ville hjelpe, hvilket det ikke gjorde.

Er det noen som har noe forslag til hva som kan ha skjedd/er feil/hvordan det kan fikses, eller er det bare å dra til en fotobutikk med kameraet først som sist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noe forslag til hva som kan ha skjedd/er feil/hvordan det kan fikses, eller er det bare å dra til en fotobutikk med kameraet først som sist?

Tror ikke du bare kan dra til en fotobutikk. Du bør vel returnere det til den butikken du kjøpte det i. Snakk med dem først dog. Virker som det har en defekt det kamerat. Skal i alle fall ikke være slik.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...