Dan-The-Man Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei, er på besøk hos folk og prøver og koble til internettet deres via kabel. men av en eller annen grunn får jeg bare lokal tilkobling, man kan i grunn utelukke alt unntatt pcen min, siden alt det andre fungerer og har blitt testet på flere pcer. jeg har prøvd og skru av brannmuren og gjort hva som er innenfor mitt kompetansefelt, men ingen ting har hjulpet så langt. så... hvis det er noen som har noen tips til hva som kan være det typiske problemet ville jeg satt stor pris på å få litt hjelp. er vel verdt å nevne at jeg tror ikke jeg har brukt pcen min(bærbar) på noe annet enn trådløst før, og det kan tenkes at noe programvare kan være slettet siden det ikke er i bruk eller noe? På forhand takk... DanTheMan Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Legg inn chipsetdriver til hovedkortet. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Bruker du Vista? Der må du vel sette nettverket til privat eller noe for å få internett-tilgang, om jeg ikke husker helt feil. lenge siden jeg har brukt det. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) * slettet Endret 16. juli 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Psychomantium Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hm, om nettverkskortet på maskinen din fungerer skikkelig, så kan det muligens være at ruteren du prøver å koble deg til er satt opp med mac-filtrering (lite sannsynlig) eller da at du har satt opp statisk ip i innstillingene for nettverkskortet. Verdt en sjekk. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Var inne på dette over (slettet nå!) og at kanskje nettverkskortet var deaktivert siden maskinen kun er brukt trådløs, men tok meg i det siden han sier at han har lokal tilkobling hvilket normalt betyr at router og maskin "snakker" sammen og at problemet kun er internettilgang!? Endret 16. juli 2009 av trn100 Lenke til kommentar
Dan-The-Man Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Bruker windows xp, jeg skal sjekke opp tipsene snart. takker for hjelp DanTheMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå