espen1991 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hei! Jeg er noob i pc og kjøpte en brukt pc fra finn, veldig bra stand osv, men! jeg trenger bedre prossesor for å kjøre AoC... Det pc min har: CPU: Intel® Celeron® CPU 3.20GHz RAM: 3.0 GB Grafikk-kort: nVidia GeForce 8800 GT OS: Windows Vista Ultimate Direct X: DirecX 10 Jeg får "pass" på alt på recommended på "Can You Run It?" bortsett fra CPU. Det står at jeg må ha: Core 2 Duo E6600 or equivalent Spørsmålet mitt er da følgende! Vil en AMD Athlon X2 7850 fungere så jeg før kjørt AoC på høyest grafikk? Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=45198...led#ProductTabs Syntes det var litt for billig til å kjøre AoC på høy grafikk Takker på forhånd for svar, jeg vil svare og følge med hva dere svarer Endret 14. juli 2009 av espen1991 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Da må du bytte hovedkort som støtter AM2+. Vet ikke om det kjører aoc så bra, men google vet vell sikkert Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det er desverre ikke slik med prosessorer som med grafikkort at alle passer til alle. Et hovedkort er bygget rundt kapasiteten og kravene til prosessoren og derfor ser du veldig ofte at hovedkort kun støtter et fåtall prosessorer. Intel® Celeron® CPU 3.20GHz er en enkelkjerneprosessor og AoC anbefaler en flerkjerneprosessor. Forskjellen mellom hovedkortene som støtter disse er nesten som forskjellen på en enkel og en dobbel garasje så du må bytte ut hovedkortet om du skal ha støtte for en flerkjerneprosessor. ...og om du trodde at det var alt så finnes det etterhvert et større antall standarder for minnebrikker også og det er ikke sikkert at du vil finne et hovedkort som støtter flerkjerneprosessorer og samtidig støtter minnebrikkene du har. Det vil si at du kan ende opp med å måtte bytte hovedkort, prosessor og minnebrikker og disse tre komponentene sammen med skjermkortet er det som utgjør størsteparten av kostnaden i en PC. Lenke til kommentar
espen1991 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Det er desverre ikke slik med prosessorer som med grafikkort at alle passer til alle. Et hovedkort er bygget rundt kapasiteten og kravene til prosessoren og derfor ser du veldig ofte at hovedkort kun støtter et fåtall prosessorer. Intel® Celeron® CPU 3.20GHz er en enkelkjerneprosessor og AoC anbefaler en flerkjerneprosessor. Forskjellen mellom hovedkortene som støtter disse er nesten som forskjellen på en enkel og en dobbel garasje så du må bytte ut hovedkortet om du skal ha støtte for en flerkjerneprosessor. ...og om du trodde at det var alt så finnes det etterhvert et større antall standarder for minnebrikker også og det er ikke sikkert at du vil finne et hovedkort som støtter flerkjerneprosessorer og samtidig støtter minnebrikkene du har. Det vil si at du kan ende opp med å måtte bytte hovedkort, prosessor og minnebrikker og disse tre komponentene sammen med skjermkortet er det som utgjør størsteparten av kostnaden i en PC. Ok... takk for svar!! men kan du hjelpe meg med å finne disse delene? sorry hvis jeg spørr om mye, men jeg klarer ikke finne hovedkort, cpu og ram som passer sommen og som også er bra for å spille aoc eller crysis :S Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå