Gå til innhold

riks-tv, hjemmekino og tv?

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig fersk innen lyd og bilde, men foreldrene mine har kjøpt seg en pakke hos netonnet.no:

http://www.netonnet.no/index.asp?iid=194193

Også er det en del problemer, som vanlig når jeg ikke har fått satt meg skikkelig inni ting.

Vi skal koble sammen det som er i pakken (tv og hjemmekino) med en riks-tv-boks (av den billigste sorten. Det fungerer helt greit, men jeg får ikke lyd fra riks-tv til hjemmekino (som er koblet via tv). Jeg har koplet riks-tv til tv-en med scart, og tv-en til hjemmekinoen med hdmi. Og får altså ikke lyd fra riks-tven til hjemmekinoen. Har prøvd med dvd og det fungerer fint... noen tips?

Som du ser i linken er begge produktene samsung og har hver sin fjernokontroll. disse ser ut til å fungere om hverandre. Med andre ord er det veldig forvirrende til tider. Finnes det noen sider å lese om dette (eller noe annet som du tenker kunne være det minste relevant til det jeg prøver å få til her). Jeg er like fersk på tv-er og slikt fra samsung...

På forhånd, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Slik det ser ut for meg, trenger du å koble Riks-TV-boksen til selve anlegget. Dette kan du gjøre med en såkalt optisk kabel. :D

Husk, en fjernkontroll styrer volum og slikt på selve TV-en. En annen fjernkontroll styrer volum og slikt på selve anlegget. - To forskjellige komponenter som egentlig er helt uavhengige av hverandre.

Lykke til, du skal nok se at du snart kommer inn i det. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

takk for hjelp.

Det var noe sånt jeg trodde. Men problemet med fjernkontrollene var at når tv-en stod på og hjemmekinoen av, og jeg brukte kontrollen til hjemmekinoen for å slå på. Da gikk bare tv-en av. Men jeg finner nok utav det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei :)

Har nesten akkurat det samme problemet som Trådstarter borsett fra et jeg har en annen riks tv boks..

Jeg har Triax TR500 (Info om boksen --> http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...e2/Triax-TR500/ )

Skal prøve å koble hjemmekino anlegget til riks tv boksen og få lyd fra hjemmekinoen når jeg ser på tv.. funker fint med DVD. Trodde problemet var løst når jeg fant dennne tråden, men det ser ut som min riks tv boks ikke har inngang for optisk kabel..

TVen og hjemmekino anlegget er av merket "Samsung"

Takk for all hjelp =)

Endret av endtrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...