Gå til innhold

Test av Suntec kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Jeg har bygd over 10 av disse, ligger langt nede på lista mi.

Den låsemekanismen de bruker for i/o korta liker jeg dårlig.

Eject knappene funker dårlig bak dekselet.

Stoler ikke på H-Kort festene. Liker MINST 3 skruer

Men selve låsingen av CDrom's var grei.

Håndtaket var ikke noe å prate om.

Er ikke så fint heller, ser på en måte fake ut

Dum form på det også.

Jeg ville sett etter noe annet, noe lekkert kanskje.

Colorcase har vel noen flotte greier, så bilder av en Black Mirror engang som jeg ikke har funnet igjen :/

Lenke til kommentar

Positivt:

- Ca 97% skrueløst design

- Raskt å bytte ut enheter

Negativt:

- Generelt BILLIG look&feel -> plast, plast og enda mere plast.

- Alle festemekanismer, samt fjærer på utløserknapper er OGSÅ i plast, dette har dog ikke avstedkommet praktiske problemer så langt.

- Ingen skikkelig vifteplass i front, vanskelig å få kjølt disker.

- Lydkabler til frontpanel er for korte (ihvertfall til mitt hovedkort, A78N Dlx).

- FW-kabel til frontpanel har plugg for EKSTERN tilkobling...

- STORE udempede plastoverflater som jeg tror lett kan komme i selvsving

hvis du er uheldig med valg av hd/CDrom.

- HK festes vha. kroker og EN ENKELT skrue. Stor fare for å ødelegge print!

For øvrig:

2 "interne" CDrom-plasser, ytterligere 2 "eksterne" (uten frontdeksel), altså tilsammen 4 stk. 5.25" plasser.

Det er helt ubegripelig at Microplex vil ha det på seg å selge sånn søppel. hvis kabinettet ikke hadde vært så billig og det hadde vært litt mindre pes å drasse det ned på postkontoret hadde jeg returnert det på timen.

Hvis noen fremdeles vurderer å kjøpe dette kabinettet kan de få kjøpe mitt . :p

Lenke til kommentar
Positivt:

- Ca 97% skrueløst design

- Raskt å bytte ut enheter

Negativt:

- Generelt BILLIG look&feel -> plast, plast og enda mere plast.

- Alle festemekanismer, samt fjærer på utløserknapper er OGSÅ i plast, dette har dog ikke avstedkommet praktiske problemer så langt.

- Ingen skikkelig vifteplass i front, vanskelig å få kjølt disker.

- Lydkabler til frontpanel er for korte (ihvertfall til mitt hovedkort, A78N Dlx).

- FW-kabel til frontpanel har plugg for EKSTERN tilkobling...

- STORE udempede plastoverflater som jeg tror lett kan komme i selvsving

hvis du er uheldig med valg av hd/CDrom.

- HK festes vha. kroker og EN ENKELT skrue. Stor fare for å ødelegge print!

For øvrig:

2 "interne" CDrom-plasser, ytterligere 2 "eksterne" (uten frontdeksel), altså tilsammen 4 stk. 5.25" plasser.

Hvis noen fremdeles vurderer å kjøpe dette kabinettet kan de få kjøpe mitt . :p

Eller mitt! :p

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet jeg også, og synes det faktisk ikke er så værst :o De I/O løsningene fungerer bortimot perfekt (kan bli litt "slarkete") Greit at det er skrueløst, og to CD-Rom plasser er vel nok for de fleste? Det er jo kanskje et minus at det bare er to vifteplasser, men men, ikke alle trenger flere :p

Det ser faktisk ganske bra ut også, imotsetning til andre tower (Chiftech,) Ikke dumt med høytalere, USB + firewire foran heller. Dessuten er jo håndtaket bare for små-LAN, og når man skal flytte det uten å "brekke ryggen." Men hvis jeg skulle kjøpt et Tower i dag, ville jeg kjøpt et annet, siden det har kommet ut en del "råe" tower fra andre produsenter :yes:

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen lignende kabinetter i omtrent samme prisklasse? Designet er viktig, liker at det har avrunda kanter, deksel for cd-rom+diskettstasjon, sølv/metall-finish er også viktig. At det ikke har vindu på sidene er også et must.[/b]

Lenke til kommentar

Kabinettet gir en meget billig look rett fra butikken.

Jeg brukte en hel dag på å fikse en ordentlig vifte foran (sender noen bilder hvis jeg finner USB-kabelen)

Håndtaket er bare for å bære det fra bilen og inn til LAN, fra pulten til verkstedet og ikke for å bære over lengre avstander (det hadde iallefall ikke jeg tord)

Forresten så skjønner jeg ikke hvorfor de har malt hele kabinettet grått. Det er egentlig bare blank plast de har malt på innersiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...