Gå til innhold

Åpne port i fibermodem/hjemmesentral


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du ser fort om fiberboksen er i bridge på IP-en du får fra den, er den router så administreres alt fra kundesidene til ISP, har du ikke fått ett velkomstbrev med e-postadresse og pin 1 og Pin 2 på?

 

Har ikke fått velkomstbrev enda nei. Vet du om det skal gå å åpne port/aktivere trådløstroutern hvis man logger inn der?

 

:)

Lenke til kommentar
Som agvg sier, logg inn på kundesidene dine, det er der du konfer routeren.

 

Hva mente du med at du hadde pinget www.vg.no? Du vet at det er svartiden du finner ut, ikke båndbreddeb din.

Har svartid på 8ms her jeg sitter på min 3mbits linje.

 

Okey, får vell bare vente på startbrevet da. :)

 

Det jeg mente var at jeg pinget VG i CMD 150 ganger for å se hva som var minimum og max ping på den nye fiberlinjen min. Har prøvd mange ganger og får aldri mindre enn 12 i ping.

 

Prøvde denne i CMD: ping www.vg.no -n 150

 

Skal jeg egentlig ha mindre i ping?

Sitter på en stasjonær som er koblet rett til fibermodemet med kabel, så det skal ikke være noe problem :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk min NTEBB pakke for over en mnd. siden, enda ikke fått velkomstbrev.... :roll:

 

Men heldigvis er de hjelpsomme på telefonsupport, så ringte bare inn og fikk oppgitt brukernr og pin over telefonen.

 

Fikk dermed satt serveren min i DMZ, og alt er bare sol og velstand. :p

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått det med å åpne porter og det med ping.

 

Ping brukes for å måle forsinkelse, det blir som at du og jeg står på hver vår fjelltopp, du skiker ut "hallo" og du må vente en viss periode før du får et "hallo" tilbake fra meg. Det er dette som skjer når du kjører ping også.

 

Du kan jo også kjøre porttesting mot maskinen din for å finne ut hvilke porter som er lukket/åpnet.

 

óg 12ms er helt akseptabelt det, dette er ikke noe du kan styre selv på noen måte (med modifikasjoner). Når jeg måler ned til tyske spillservere så ligger dette rundt 30-60ms.

 

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...