herlings Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Etter et forsøk av min bror på å installere et spill fra internett ble en trojan blokkert av Norton Antivirus (2009). Jeg var temmelig sikker på at det ikke var over. Jeg tok et fullstendig systemsøk med Malwarebytes Anti-Malware, og Norton Antivirus. Og til min forundring; Norton skannet ikke mer enn 9000 filer (på fullstendig systemsøk), noe som er merkelig siden jeg har godt over 50,000 filer. Jeg prøvde igjen og igjen med Nortons fullstendige systemsøk, men antallet filer ble mindre og mindre (den lette bla. etter spor fra diverse spioner, virus o.l.). Anti-Malware fant 6 uønskede gjester, derav fem var registry-relaterte. Deretter fjernet jeg dem, fikk beskjed om å starte dataen på nytt, jeg klikket på JA, og dataen startet på nytt. Bootingen gikk veldig bra. Men brukerinnloggingen/oppstarten kjører derimot på intervaller. Det vil si at klokka (på dataen) stopper opp, og "tar igjen den tapte tiden" for så å stoppe igjen. Dataen har stått på i over 2 døgn i håp om at den bare starter opp uuutrolig tregt, men det er noe som har gått alvorlig galt. Forresten; fikk en melding om at systemet var gjenopprettet etter en alvorlig feil. Ett av virusene (eller ormene eller hva det enn er/var) åpnet internettsider (internet explorer) som gladiatus, iPhone, Unibet, og slike ting, alt på norsk. Får også opp meldinger om datakjøringsforhindring av b.exe og c.exe. Trenger veldig hjelp! Har masse data som jeg ikke har fått backet-up ennå. Er ikke så veldig PC-kyndig, men vil gi så mye info som jeg kan. På vedlegget ser dere et program som har stått oppe i hele dag, hva er det? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Prøv å boot fra Avira AntiVir Rescue System cd,last den ned,dobbel klikk på den,sett en cd i brenneren,trykk Kjør/Burn cd.Du har nu laget en cd du kan boote fra,hvis du har cd-rom som første boot device i bios.Ta en scan etter grums.På noen pc'er,er Avira cd uleselig,vet ikke hvorfor. Liten avira guide! Hvis det blir noen forskjell,så følg Veiledning: Hjelp til å få fjernet malware (virus, trojanere, spyware...),og lag en ny tråd i Forum > Data > Programvare > Antivirusprogrammer og datasikkerhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå