Gå til innhold

SE 995 eller Nokia N82 Haster!

Anbefalte innlegg

Vil ha en god og relativt liten mobil.

Følgende egenskaper er pri:

*Godt kamera!!!

*Rask navigasjon viktig

*Gjerne wifi

*Gjerne gps.

*God radio

Innspill mottas med takk, skal bestille veldig snart. Kjøper via nettbutikken til Chess

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de kriteriene du setter så er W995 en fin telefon som dekker alle dine behov, ta fra en som sitter og selger mobiler daglig.. Den har alt du trenger og mer.

N86 er selvsagt et alternativ, men jeg heller mer mot SE sin, pga. design og ikke minst kvaliteten den mobilen har, snakker av egen erfaring på testing av den Se mobilen og som langvarig bruker av nokia.

Lenke til kommentar

Tja, fra en annen som gjør dette daglig.

Med N86 vil man kunne ta i bruk GPS og WiFi langt mer enn på W995. Kameraet vil sannsynligvis være hakket vassere også, med vidvinkel og variabel blenderåpning.

Men må si at jeg gjerne skulle hatt en N86 i W995-innpakning, selv om N86 absolutt gir et godt kvalitetsinntrykk den også.

Antar du er enig i alt dette Ole?

Lenke til kommentar

Helt riktig, om jeg hadde fått en N86 i en W995 innpakning hadde jeg blitt frelst på dagen tror jeg. Designet til W995 er ikke bare nydelig, men også brukevenlig, men funksjonene du får i Nokian mtp. kamera så er den bedre. (litt usikker på hvilken som har størst skjerm, da det er den du bør velge om navigasjon er meget viktig.);)

Lenke til kommentar
Tja, fra en annen som gjør dette daglig.

Med N86 vil man kunne ta i bruk GPS og WiFi langt mer enn på W995. Kameraet vil sannsynligvis være hakket vassere også, med vidvinkel og variabel blenderåpning.

Men må si at jeg gjerne skulle hatt en N86 i W995-innpakning, selv om N86 absolutt gir et godt kvalitetsinntrykk den også.

Antar du er enig i alt dette Ole?

Specs er vel ikke alt? Etter å ha lest hva gsm arena har å si om kameraet til N86 tror jeg kun det er ønsketenking å tro at kameraet er vesetlig bedre på den enn på w995. Inntrykket mitt, er stikk motsatt. Og hvorfor skulle man ta i bruk gps og wifi langt mer på N86? Den må du nesten forklare.

Har testet W995, og kan bekrefte at dette er en kongetelefon. Skjermen er rett og slett imponerende! Anbefales!

Lenke til kommentar

Vil også benytte anledningen til å anbefale W995, det er en strålende telefon med god byggekvalitet og massevis av innhold.

Nei, specs er ikke alt. Jeg kan ikke diske opp med noe N86 vs W995 shooutout her, men det er sannsynlig å tro at N86 har best kamera. Uansett, begge to har flott kamera. N86 er vesentlig bedre på videofilming. N86 har også kraftigere fotolys (2 leds).

Angående WiFi: N86 er en smarttelefon og har en noe bedre nettleser enn W995. Du kan også innstallere andre nettlesere, som Opera Mobile, og du kan i større grad benytte programmer som kobler seg opp mot nettet.

Angående GPS: GPS-løsningen i N86, Nokia Maps, så har ikke GPS-løsningen til W995 noe å stille opp med i den konkurransen. Klar seier til Nokia på det punktet.

Men igjen, flotte mobiler begge to.

Lenke til kommentar
Vil også benytte anledningen til å anbefale W995, det er en strålende telefon med god byggekvalitet og massevis av innhold.

Nei, specs er ikke alt. Jeg kan ikke diske opp med noe N86 vs W995 shooutout her, men det er sannsynlig å tro at N86 har best kamera. Uansett, begge to har flott kamera. N86 er vesentlig bedre på videofilming. N86 har også kraftigere fotolys (2 leds).

Angående WiFi: N86 er en smarttelefon og har en noe bedre nettleser enn W995. Du kan også innstallere andre nettlesere, som Opera Mobile, og du kan i større grad benytte programmer som kobler seg opp mot nettet.

Angående GPS: GPS-løsningen i N86, Nokia Maps, så har ikke GPS-løsningen til W995 noe å stille opp med i den konkurransen. Klar seier til Nokia på det punktet.

Men igjen, flotte mobiler begge to.

Nåja, har akkurat lest en tråd der Nokia maps ikke får all verden av skryt. Tipper du nå snakker om personlige preferanser. Wayfinder er vel ikke å forakte? Og surfer man på mobilen, er det vel strengt tatt Opera Mini som gjelder?

W995 har vel også msn, så der kommer også wifi til nytte. DLNA-deling er vel også til stedet, så der kommer også wifi til nytte? For ikke å snakke om e-post?

Shootout mellom kameraene har jeg heller ikke å vise til, men kan linke til gsmarenas test av N86 der de slettes ikke er så imponert over kameraet som du tilsynelatende er:

http://www.gsmarena.com/nokia_n86_8mp-review-366p7.php

"We did notice that the Nokia N86 8MP camera has some issues with the processing algorithm when we published our initial preview but now that we've gathered more samples, we are pretty certain there are some major flaws there. There are a lot of strange artifacts when rendering text and some are even evident on our test resolution chart (more on that later).

We also noticed that the Nokia N86 is too easily susceptible to lens flare, resulting in washed out images in situations when the sun has been just about to peek in your frame. "

Nå er ikke jeg noe fan av mobilkameraer, og jeg er sikker på at W995 sitt kamera ikke er feilfritt det heller. Men det blir helt feil av deg å argumentere for at N86 har "hakket hvassere kamera", når det feiler på så mange områder. At N86 og W995 har tilnærmet samme kvalitet på kamerasiden, er vel heller sannheten, og at den ene har to led i stedet for et kraftig, blir vel også bagateller?

Endret av poe
Lenke til kommentar

Ser det er mange av dere som heller vgil foretrekke N86 istedet. Er ikke inne i nettbutikken til Chess enda og tok den derfor ikke til vurdering. Vil kjøpe subsidiert telefon og kjøper derfor der.

N86 er vel også litt større enn begge de andre valgene eller?

Kan de feilene som nevnes ang kameraet til N86 rettes på firmware update senere?

N82 gratis brukt, gjerne det om det er noen som har :)

Syntes den så bra ut selv om den begynner å dra på åra..

Argumenter for N82:

Liten

Bugs rettet opp

Godt kamera

Alt av teknologi

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
Nåja, har akkurat lest en tråd der Nokia maps ikke får all verden av skryt. Tipper du nå snakker om personlige preferanser. Wayfinder er vel ikke å forakte? Og surfer man på mobilen, er det vel strengt tatt Opera Mini som gjelder?

Nokia Maps har brukt lang tid på å bli bra, men nyeste versjon er faktisk ikke til å kimse av. Hvis du prøver denne seriøst opp mot GPS-klienten i W995 så vil du være helt enig i at den er langt bedre. Men er ikke dette et viktig poeng for kjøperen så er spiller jo det liten rolle :)

W995 har vel også msn, så der kommer også wifi til nytte. DLNA-deling er vel også til stedet, så der kommer også wifi til nytte? For ikke å snakke om e-post?

Joda, W995 har også MSN, DLNA og sikkert mer. Du kan dog ikke legge skjul på at N86 har langt bedre MSN-klienter, bedre støtte for bl.a. Facebook, bedre støtte for programmer som Skype, osv. osv..

Nå er ikke jeg noe fan av mobilkameraer, og jeg er sikker på at W995 sitt kamera ikke er feilfritt det heller. Men det blir helt feil av deg å argumentere for at N86 har "hakket hvassere kamera", når det feiler på så mange områder. At N86 og W995 har tilnærmet samme kvalitet på kamerasiden, er vel heller sannheten, og at den ene har to led i stedet for et kraftig, blir vel også bagateller?

Kan moderere meg litt her. Det jeg kan si er at jeg tror N86 sannsynligvis har et noe bedre kamera enn W995. Ikke stor forskjell, men sannsynligvis. At den har bedre fotolys og bedre filmeegenskaper er ikke de største poengene, enig i det, men forskjellen er der. Svakhetene du påpeker i kamera blir forhåpentligvis fikset i ny firmware som kommer snart.

Jeg tror uansett ikke vi blir enige her. Du liker måten SE har gjort det på, det gjør forsåvidt jeg også, men jeg setter også pris på mulighetene man får via å ha en smarttelefon som N86, og den langt bedre GPS-klienten.

Rådet mitt blir å tenke om GPS og mulighet for å innstallere gode tredjepartsprogrammer er viktige kriterier for kjøp av mobil. I tillegg vil jeg selvfølgelig råde en til å gå i butikken og fysisk prøve ut de ulike modellene.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
*

N86 er vel også litt større enn begge de andre valgene eller?

Kan de feilene som nevnes ang kameraet til N86 rettes på firmware update senere?

N82 gratis brukt, gjerne det om det er noen som har :)

Syntes den så bra ut selv om den begynner å dra på åra..

Argumenter for N82:

Liten

Bugs rettet opp

Godt kamera

Alt av teknologi

N82 er litt større enn N86, mens N86 igjen er litt større enn W995. Så at argumentene dine for at N82 er liten feiler, godt kamera har den, men jeg tror fortsatt kamera på de to andre er bedre, og alle telefonene har vel egentlig det meste av teknologi, Nokia sine er smarttelefoner, som kan gi deg noe flere muligheter, som det ikke er sikkert du trenger? Men så har jo dagens "dumme" telefoner også blitt veldig smarte. Jeg hadde reist til en butikk og kikket litt på alle modellene, så er det sikkert en som faller mer i smak enn de andre, uansett hvem du velger får du en bra telefon i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Dette var jammen ikke enkelt. Var i butikken og testet litt. Likte uten tvil størrelsen og designen på 995. Men under testing datt dekslet bak av og virket som det hadde lett for å løsne.

Noen av dere som eier en som kan bekrefte eller avkrefte dette? Bruker en magnetplate for å henge opp telefonen i blen og er avhengig av at bakplaten sitter godt.

Lenke til kommentar

Bakplaten sitter som et skudd. En liten "bryter" under "filmfoten" sørger for at denne sitter som den skal hele tiden. Ikke har noe problemer

W995 er en svært god telefon, og later til å være av veldig god byggekvalitet

Endret av Holtemann
Lenke til kommentar
W995 har jeg fått inntrykk av å være meget solid, ikke noe "skrangel" når man rister på den. Og holder en bra byggekvalitet, så det med bakdekselet er nok pga. dårlige "dummy" modeller. ;)

På dummy telefonene er det vel ikke en gang mulig og få av bak dekselet?

Denne "filmfoten" derimot henger og slenger litt på dummytelefonene til W995.

Lenke til kommentar
W995 har jeg fått inntrykk av å være meget solid, ikke noe "skrangel" når man rister på den. Og holder en bra byggekvalitet, så det med bakdekselet er nok pga. dårlige "dummy" modeller. ;)

Var ikke en dummy, fullt fungerende modell. Var inne og tok bilder og testet menyene. God respons imponerte for en som sitter med en gammel nokia n73...

Er ikke risting jeg tenker mest på heller, men låswen til bakplaten. Virket som om den ikke fungerte optimalt. Noen som kan se på den og si hva dere syns?

Er også skeptisk til at det mangler deksel over kameralinsen, blir den fort støvete? Prøvde å spørre om den er ripefri, men han i butikken hadde ikke noe svar. Noen som vet?

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...