Karlson Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 John "Ivan" Demjanjuk tiltalt for drapet på 28.000 jøder Hva mener dere? Jeg synes det blir feil å tiltale en vakt for dette, spesielt over 60 år senere. Så klart, Holocaust var forjævlig, men i hvilken grad hadde fangevokterne innvirkning på drapene?(jeg sier ikke at de ikke hadde noen, men størsteparten var det jo nazister høyere oppi systemet som hadde). Og hva hjelper det å straffe en gammel mann nå? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 John "Ivan" Demjanjuk tiltalt for drapet på 28.000 jøder Hva mener dere? Jeg synes det blir feil å tiltale en vakt for dette, spesielt over 60 år senere. Så klart, Holocaust var forjævlig, men i hvilken grad hadde fangevokterne innvirkning på drapene?(jeg sier ikke at de ikke hadde noen, men størsteparten var det jo nazister høyere oppi systemet som hadde). Og hva hjelper det å straffe en gammel mann nå? Hvis de to personene er en så var det mer enn bare vakt han var. Det var mange vakter som hadde en sadistisk glede av å drepe. Demjanjuk om han er "ivan den gale" hadde den forlystelsen. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kan de ikke bare sperre fyren inne for livstid i et butikkvindu da? Så kan folk selv velge om de vil se han gjøre sine siste krampetrekk i sykesengen. fyren dør garantert av sykdom innen 1 år eller 2 år. han var heldig som fikk til å flykte til Us etter WWII . der han faktisk har levd et helt normalt liv , med barn , kone å sikkert en hund. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ekkelt. Det jeg dog finner underfundigt er at staten Isreal erklærte ham uskyldig 92. Hva slags revlusjonerende bevis har de funnet nå? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ekkelt. Det jeg dog finner underfundigt er at staten Isreal erklærte ham uskyldig 92. Hva slags revlusjonerende bevis har de funnet nå? Hvem har sagt at det er Israel som drar han for retten nå? Det er Tyskland som stat som mener at det har dukket frem nye beviser. Hvis han er skyldig har jeg absolutt ingen sympati for ham. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ekkelt. Det jeg dog finner underfundigt er at staten Isreal erklærte ham uskyldig 92. Hva slags revlusjonerende bevis har de funnet nå? Hvem har sagt at det er Israel som drar han for retten nå? Det er Tyskland som stat som mener at det har dukket frem nye beviser. Hvis han er skyldig har jeg absolutt ingen sympati for ham. Ikke jeg i hvert fall. Jeg vet at det er Tyskland som fører saken, men hva slags nye bevis har de funnet? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ikke jeg i hvert fall.Jeg vet at det er Tyskland som fører saken, men hva slags nye bevis har de funnet? Vel, da faller ditt argument i grus. Israel og Tyskland er to forskjellige suverene stater som har forskjellig lovgivning. Om man blir frikjent i Israel så er man ikke frikjent i Tyskland. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Argument? Hva slags argument har jeg kommet med? Jeg har da vitterlig ikke kommet med noen "argument", for hverken den ene, eller den andre siden i denne saken. Hva_slags_bevis_har_Tyskland_Nå? Åpenbart har jo noe ting kommet til overflaten som Isreal ikke var klar over. Hva er de tingene? Sakene? Hendelsene? Det er ikke et retorisk spørsmål. Det er ikke et: "Jeg stiller dette fordi jeg tror ikke at det er noe, fordi han er allerede frikjent og det er synd på gamle nazijævler spørsmålet" Det er et helt legetimt og ærlig: "Jeg er interessert i saken, og lurer på hva slags noe ting som har kommet til overflaten", spørsmål. Jeg kunne ejakulert deg i ansiktet ut av frustrasjon akkurat nå, om det ikke var at potensen min fløy rett ut av vinduet pga. den siste posten din. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Gratulerer, du har avdekket det følelsesladdede hysteriet om å diskutere kontroversielle saker fra andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Argument? Hva slags argument har jeg kommet med? Jeg har da vitterlig ikke kommet med noen "argument", for hverken den ene, eller den andre siden i denne saken. Vel, du bruker som argument at det er ekkelt at han blir stilt for domstolen i Tyskland siden han ble frikjent under tvilsbestemmelsen i Israelsk høyesterett tidlig på 90-tallet. Det er argumentet ditt. Tyskland trenger ikke å ha nye beviser, siden det opplagte er tilstede; at Israel og Tyskland ikke har felles lovgivning. Uansett dukket det opp nye beviser mot ham når de russiske arkivene ble gjennomgått tidlig på 2000-tallet. Det er utvilsomt at han har vært vakt i Treblinka,Sobibor og Majdanek. Noe også de israelske rettssakene også sa seg enig at det var trolig slik. Spørsmålet er nå igjen om han er "ivan den grusomme", som har fått fornyet grunnlag ved nevnte funn i russiske arkiver. Jeg kunne ejakulert deg i ansiktet ut av frustrasjon akkurat nå, om det ikke var at potensen min fløy rett ut av vinduet pga. den siste posten din. hahahaha. Du skal ha for den der. Meget bra. Selv om det sikkert kommer en overivrig mod som synes dette var alldeles grusomt. Men kanskje til din fortvilelse, jeg er ikke homo. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Vel, du bruker som argument at det er ekkelt at han blir stilt for domstolen i Tyskland siden han ble frikjent under tvilsbestemmelsen i Israelsk høyesterett tidlig på 90-tallet. Det er argumentet ditt. Med "ekkelt", siktet jeg til hans påståtte handlinger, ikke at saken skulle gjennopptaes. Tyskland trenger ikke å ha nye beviser, siden det opplagte er tilstede; at Israel og Tyskland ikke har felles lovgivning. Uansett dukket det opp nye beviser mot ham når de russiske arkivene ble gjennomgått tidlig på 2000-tallet. Det er utvilsomt at han har vært vakt i Treblinka,Sobibor og Majdanek. Noe også de israelske rettssakene også sa seg enig at det var trolig slik.Spørsmålet er nå igjen om han er "ivan den grusomme", som har fått fornyet grunnlag ved nevnte funn i russiske arkiver. Daså! Det var jo det jeg lurte på! Fint med nye bevis. Får krysse fingrene for at han er den rette, samt at han er i en adekvat nok mental tilstand til å kunne tilføye noen vitnebyrder om hva som skjedde. Selv om de er gamle, fortjener de ikke å føle seg trygge. hahahaha.Du skal ha for den der. Meget bra. Selv om det sikkert kommer en overivrig mod som synes dette var alldeles grusomt. Men kanskje til din fortvilelse, jeg er ikke homo. Haha. Trenger da ikke å være homo. Var mer bildelig ment uansett, men hadde det endt med noe slik, ville jeg heller ha hektet ett bilde av en eller annen blåøyd skjønhet forran ansiktet ditt. Får håpe moderatorene viser litt skjønn idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå