HellandB Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hei! Jeg har nå en vga split, med to skjermer koblet til. Da blir skjermene klonet. Dersom jeg kjøper en DVI/hdmi-til-vga-split, kan jeg da vise forskjellige ting på disse skjermene (en lang skjerm)? Vil dette fungere med en dvi-til-dvi-split? dvi til vga split Dvi til dvi split Endret 14. juli 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Nå har jeg lest litt rundt, og ettersom jeg har forstått, så kan begge disse kablene splitte opp bilde, slik at det blir forskjellig på begge skjermene. Dette kommer an på skjermkortet. Noen som vet om dette vil fungere på mitt Asus M3N78-EM (GeForce 8300)? Lenke til kommentar
messo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg kjøpte den DVI split kabelen fra Deal Extreme i håp om å få to seperate signal fra en DVI utgang. Skuffelsen var stor når jeg fikk kabelen og oppdaget at det var en spesialkabel! Det er 60 piner i den ene enden som går ut til to vanlige 24+5 piner. Man må ha et spesielt skjermkort for å bruke denne overgangen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Stemmer, det er en spesial-kabel. Tror den kun kan brukes med noen spesielle matrox kort Lenke til kommentar
messo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 MEN! ... hvis noen finner en vanlig DVI kabel som splitter til to, så si ifra! Grunnen til at jeg kom på ideen er at jeg har en MBP 17" som kan drive en Apple 30" Cinema display. Disse har så høy oppløsning at de egentlig krever to DVI signaler. Det vil si at vanlige skjermer bruker bare "halvparten" av DVI kabelens kapasitet. Har ikke funnet eksempler på at man kan få 2 seperate signaler fra en DVI kabel, men hadde vært fett om det virka! Lenke til kommentar
messo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Denne saken kan kanskje være av interesse: http://www.villagetronic.com/vidock2/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå