Samiboy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 hei, er da på jakt etter en bærbar pc som skal brukes til skole, og div andre ting som photoshop, filmredigering, og litt spill (ikke krevende). det som er viktig for meg er at den er lett å drasse på, og gjerne ikke blir varm, eller bråker for mye... batteritid er også litt viktig da jeg liker å se film i bilen... budsjettet mitt er da på maks 12500, men 100+/- spiller ingen rolle.. kom gjerne med anbefalninger, og innspill... gjerne kom med andre modeller enn de jeg har her, og si hvorfor jeg burde gå får den... håper på gode svar, og takker på forhån "Ole Kristian Lenke til kommentar
Boycandy Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Da er en MacBook et godt valg, du kan kjøre BootCamp på den så du kan dra WinXP hvis det trengs. Den er stille, har god levetid på batteriet, dynamisk minnefordeling eller hva det nå heter, så hvis du skal ha mange dokumenter vil ikke dette ha noe å si for hvor raskt maskinen jobber. Med BootCamp kan du dra spill akkuratt som i WinXP. Så kjøp en MacBook, du får fine studentrabatter også - f.eks gratis iPod på kjøpet. Lenke til kommentar
Samiboy Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 hvordan vil en macbook pro 13" drive et spill som for eksempel call of duty 4 i forhold til dell's xps 16? og hvis jeg går for mac, er det da en god ide å gå for 2,53ghz istedefor 2,26ghz modellen? hvis jeg installerer windows xp på en mac, er den da åpen for virus? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 hvordan vil en macbook pro 13" drive et spill som for eksempel call of duty 4 i forhold til dell's xps 16? og hvis jeg går for mac, er det da en god ide å gå for 2,53ghz istedefor 2,26ghz modellen?hvis jeg installerer windows xp på en mac, er den da åpen for virus? Til det første du spør om så vil jo det komme an på hvilket skjermkort du velger på xps'en. Hvis du går for mac, så vil du nok ikke merke den helt store forskjellen på 2,26 og 2,53.. men har du masse penger, så go for it. Mac holder seg veldig godt i pris kontra andre bærbare. Legger du inn xp på en mac, så er den like sårbar som en hvilken som helst annen windows på en maskin som ikke er mac (såvidt meg bekjent) Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Wohey, folk anbefaler Mac. Verden er ikke så fortapt som jeg trodde. ;o Lenke til kommentar
i93 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Selvfølgelig en Mac? Hva trodde du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå