Arcadia Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 har laget en internett side og ønsker å finne den på google, men når jeg søker på den kommer det ingenting, hva må til? på forhånd takk:) Lenke til kommentar
pixl Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei! Det er flere ting du må gjøre for at google skal finne den. Hvis du ikke skal lage en kommersiel side (For bedrifter feks), så er det ingen vits at du bruker 500,- i måneden for at google skal gi deg høyere hitrank når folk søker etter din "nisje". Først bør du fylle ut meta name/description som du ser øverst i html filen din. Har tatt et eksempel i fra hotell.no som dukker opp først når du googler "hotell". De er viktigere en de fleste tror ^^ <meta name="description" content="Alle hotell i Norge og 70.000 hotell i verden til utrolige priser. Spar opptil 70%. Hos oss bestiller du enkelt, raskt og rimelig. Velkommen!"> <meta name="keywords" content="hotell,hotel,hoteller,overnatting,oslo hotell,bergen hotell,hotell københavn,stavanger hotell,hotell oslo,hotell bergen,hotell trondheim,hotell stavanger,konferanse"> For det andre må du registrere siden din i flere søkemotorer, slik at de blir listet opp og laget linker til. Jo flere linker det er til siden din, jo lettere er det for "robotene" å finne den. (Når jeg på hobbybasis lagde nettside til et firma sist, så oppdaterte jeg infoen deres i alle telefonkataloger på nettet som de var listet slik at det ble generert en link til hjemmesiden deres der.) For å se linker og mer info om det jeg har skrevet over, se denna linken, har vært med i en liknende sak før Lykke til! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065800&hl Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Hei! Det er flere ting du må gjøre for at google skal finne den. Hvis du ikke skal lage en kommersiel side (For bedrifter feks), så er det ingen vits at du bruker 500,- i måneden for at google skal gi deg høyere hitrank når folk søker etter din "nisje". Først bør du fylle ut meta name/description som du ser øverst i html filen din. Har tatt et eksempel i fra hotell.no som dukker opp først når du googler "hotell". De er viktigere en de fleste tror ^^ Nå er det slik at den metoden begynner å bli litt gammeldags, og brukes omtrent (les nesten bare) til å optimere søkeresultatene. Det google virkelig ser på er viktighetsgraden av siden din. Den måler dette ved å skjekke alle (iallefall de viktigste) sidene i Googleindexen, og finner ut hvor mange av dem som linker til akkurat din side. Ett eksempel: Det er veldig mange sider som linker til BBC. Tenk, aviser bruker ofte andre aviser som kilder, men de må referere. Hvor mange ganger har vi ikke sett VG skrive .."bla bla bla hevder BBC".. Siden BBC er en stor internasjonal nettavis er det flere tusen småaviser som linker til BBC osv. Slik klatrer de opp. Det er jo såklart flere sider enn andre aviser som linker til BBC. Offentlige instanser, statlige nettsider og private nettsider. I særlig stor grad forumene. Og plutselig kommer VG med en guide laget av hardware.no teamet, og linker hit, og vips, kommer Akam.no Amobil.no Audiovisuelt Hardware.no Kvinneguiden.no Prisguide.no Spillverket.no Tek.no wiki.diskusjon.no frem i indexen. Ale disse sidene linker til hverandre og danner en "webring" (Googleit). Også er det mange brukere som bruker sine brukerprofiler til å linke til sin nettside, også fortsetter hele greia. Vi linker jo noenganger til diskusjon.no vi og? Så merker Google at flere linker til BBC, og hever hitraten. ---------------- Det er viktig å få andre nettsider til å linke til siden din! Itillegg bør du lage en Googlekonto for webmastere og indexere nettsiden din slik at Google lettere kan finne den. Lenke til kommentar
Arcadia Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 hvor lang tid vil det ta fra jeg registrerer siden i en søkemotor til jeg kan søke på den? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvis du lager en slik webmaster brukerkonto som jeg snakket om, vil det stå på sidene der du logger inn når siden er ferdig indexert. Det kan ta noen dager. Husk å få mange sider til å linke til din side! Lenke til kommentar
Arcadia Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 nå har jeg gjort det, men fortsatt ingenting:S Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det tar tid. Husk også å laste opp sitemap slik at indexeringen blir mer presis. Er det mange nettsider som linker til deg..? Fiks meta-taggene som en finish! Lenke til kommentar
Arcadia Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Det tar tid.Husk også å laste opp sitemap slik at indexeringen blir mer presis. Er det mange nettsider som linker til deg..? Fiks meta-taggene som en finish! "indexeringen" vil det si alle \blabla , \blabb, som kommer etter hoved adressen? nettsider som linker til meg? , nei jeg tror ikke det, er det noe som man kan gjøre selv\ koster det peng, og hvordan gjør man det:P meta tag: er det det samme som keywords\ description etc..? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det skjer automatisk ved indexering, men det skader ikke å laste opp URL'en sin der heller. Igjen gjelder de samme kriteriene jeg har snakket om over. Hvor mange sider som linker til deg osv. Lenke til kommentar
Arcadia Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Ser ut som om ting har begynnt å ordne seg, takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå