mrxzero Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Damen bak Gabriel Knight serien har begynt på utviklingen av ett splitter nytt adventure spill: http://www.justadventure.com/Press_Release...JaneJensen.shtm Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Vi gleder oss, selvsagt. Merkelig hvor mye slakt GK3 har fått i det siste (PCGWN, PC ZONE osv.) Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det er mye rart av reviews på GK3 ja Det er "The Adventure Company" som har underskrevet en avtale med Jane Jensen og "Odyssey Digital Entertainment" om å lage spillet som muligens blir starten på en ny serie. Jensen skal både skrive historien og være produsent. Handlingen skal visst inneholde det paranormale. For de av oss som kjenner til Gabriel Knight serien og Jensen's bøker, er ikke dette noen bombe. Noe om en ung kvinnelig student, "Deep into a world of telepathy and clairvoyance". Handlingen skal også være basert på "neurobiology og "psi research" (Hva nå enn det er :-? ). Gameplayet blir "third-person investigation" og "Myst-style logic puzzles" krydret med noen arcade sekvenser. De regner med at spillet skal være ferdig i slutten av 2004. Foreløpig har ikke prosjektet fått noe navn. Dette ser meget lovende. Det er få der ute i spillverdenen som skriver så fengslende historier basert på virkelighet, som det Jane Jensen gjør :smile: Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Dette ser meget lovende. Det er få der ute i spillverdenen som skriver så fengslende historier basert på virkelighet, som det Jane Jensen gjør :smile: Enig. Historien i The Beast Within (min favoritt) er genial. Og det spinnes opp et realistisk/historisk bakteppe som gjør det hele til noe mye mer enn "bare en historie". Elsker det. 6/6. Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Og det spinnes opp et realistisk/historisk bakteppe som gjør det hele til noe mye mer enn "bare en historie". Helt enig. Personlig liker jeg Gabriel Knight 1 (sins of the fathers) best :o Lenke til kommentar
Corn Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Enig. Historien i The Beast Within (min favoritt) er genial. Og det spinnes opp et realistisk/historisk bakteppe som gjør det hele til noe mye mer enn "bare en historie". Elsker det. 6/6. Men fy gud så vanskelig det skal være da?! Satt fast lenge på det spillet der.. Jau, var nokså rått da. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Men fy gud så vanskelig det skal være da?! Synes spillet var akkurat så vanskelig som eventyrspill bør være. Aldri så fælt at jeg gikk til det nedrige skritt å lese en spillgaid, og hver gang jeg ble sittende fast, var det en enorm tilfredsstillelse å komme videre, ettersom historien var såpass god. :smile: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Akkurat det med "myst-style puzzles" er overhodet ikke noe fordel. Myst sine puzzles var komplett uforståelige mange ganger, og uten noen helst form for forklaring eller hint. Bare masse trekking i spaker i riktig rekkefølge (uten hint om hva som er rett), trykking på knapper i rett rekkefølge, bruke silda på bjørnefellen for å lokke frem den perverse fylliken, sånne ting..Var et par sinnsyke puzzles i GK3 også da..stjele vannflaske fra en prest (!), for så vandre rundt i byen (eneste man vet er at man skal lage en forkledning) til man treffer ei svart katt som springer under et gjerde når man spruter vann på den. Så skal man da tenke seg fram til den logiske løsningen: -Finne den bittelille teip-biten på gulvet på hotellrommet. -Hente litt lim fra kafeen på hotellet -Ha lim på teipen (husk at jeg da hadde ca. 20 ting i inventory) -Feste teipen m/lim over hullet i gjerdet katta springer gjennom -Sprute vann på katta. Og VOILA, så har man en bart dere! er det ikke looogisk? Eller den biten på Wagner-museet i GK2, der man MÅ klikke og høre på ALLE guide-kassettene for å få plottet videre. Tilogmed plasser man ikke ser umiddelbart men må sveipe musa over hele skjermen for å finne.. Men alle GK-spillene var faktisk veldig gode når man hadde en walkthrough der man satt bom fast. Musikken gjorde veldig mye for meg, mørk, spooky piano/synth musikk. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Aldri så fælt at jeg gikk til det nedrige skritt å lese en spillgaid :oops: Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Akkurat det med "myst-style puzzles" er overhodet ikke noe fordel. Problemene du nevner fra Myst har da ingenting med stilen å gjøre? Myst-stilen var jo atmosfærisk og god? At enkelte gåter ble logisk obskure betyr vel ikke at det er noe galt med stilen? Eller den biten på Wagner-museet i GK2, der man MÅ klikke og høre på ALLE guide-kassettene for å få plottet videre. La jeg aldri merke til. Synes det var så spennende at jeg selvsagt hørte gjennom alle Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jau de var gode å høre på første gangen, spesiellt når vi fikk se marerittet om dama og ulvene i skogen. Mener å huske det var et par av plassene som ikke var så enkle å finne. Og btw, hun sa "myst style puzzles" ikke "myst style graphics/atmosphere (pirke pirke) Uansett blir det artig å se hva det blir til med det nye spillet, jeg likte alle Gabriel Knight spillene veldig godt. 2'ern runna jeg 2 ganger tilogmed. 3'rn var for langdryg til at jeg gidder å runne det en gang til. Alle eventyrspill har noen obskure puzzles, vi må vel bare innfinne oss med det. Kjøpte tilogmed boka The Beast Within, men den var ikke spes. bra. Var egentlig bare en gedigen walkthrough til spillet virket det som.. Lenke til kommentar
mrxzero Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Kjøpte tilogmed boka The Beast Within, Den boka betalte jeg 700 kr for... Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 (...) btw, hun sa "myst style puzzles" ikke "myst style graphics/atmosphere Jo, jeg så det jeg også - etter at jeg postet. Men det samme gjelder uansett. Det er ikke stilen på gåtene det er noe galt med. Stilen er genial, mystisk og forførende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå