4588pkdkrikue5c Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hei, Eg held for augneblikket på å ta billappen. Får eg mopedlappen óg? Kan eg eventuelt kjøre Lett MC med bil-sertfikatet? Takker for svar Redigert: Betre emnetittel. Endret 14. juli 2009 av steffenz Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du får mopedlappen og mopedlappen når du har billappen, men så vidt jeg vet må du ta lett MC utenom. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du kan kjøre moped/scooter om du har tatt førerkort for klasse B (bil) og/eller om du er fylt 25 år. Lett-sykkel kan du bare kjøre om du tar førerkort for lett-sykkel, klasse A1. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg trodde det var et eget sertifikat for moped nå, altså at vanlig bilsertifikat ikke gir kjørerett på moped? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Moped er ufattelig lett å kjøre, det er som å håndtere en gressklipper omtrent. Men så klart, man må kunne trafikken og vite om farene. Og det gjør man jo om man har billappen, forhåpentligvis. Mulig jeg tar feil men jeg er 99% sikker på at man automatisk har lov å kjøre moped om man har billappen. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 For kjøring i Norge gir klasse B førerrettighet også for: moped... Kilde: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerk...nbil+(klasse+B) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Takk for svar! Spesielt med kilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå