Gå til innhold

PS3 - Mulig vannskade

Anbefalte innlegg

Hei, i dag morges merket jeg at katta hadde veltet en vase som stod ved TV-bordet. Merket ikke først at det hadde truffet PS3en og merket det forsåvidt heller ikke før rundt 15 minutter siden da jeg prøvde å slå den på, dumme meg.. Tenkte ikke over det i heletatt før maskinen bare blinket med et rødt lys og lagde en slik "blip-blip"-lyd. Kikket under og så at den lå oppå en hinne med vann. Ikke så veldig mye egentlig, men litt. Tydeligvis nok til at den ikke vil slå seg på.

Så jeg koblet den helt fra og kikket over den. Det rant ingenting ut av den og jeg har gått over den grundig med hårføhner i rundt 15 minutter. Tenker å la den stå et par dager ihvertfall. Spørsmålet mitt er uansett, hva er det som kan ha slått ut? Er det noen form for fuktmåler i PS3ene? Kan en sikring ha gått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan jeg åpner den heller skjø. Mulig jeg mister garantien eller noe sånt om jeg gjør det. Har forsikring men er ikke helt sikker på om den dekker noe sånt. Har en kompis som er serviceelektroniket, men vet heller ikke om man trenger spesifikk sertifisering for å håndtere sånt

Lenke til kommentar
BRRRR! Wrong!

Hvis man åpner PS3'en mister man garantien, men det gjør du forsåvidt også når du tømmer vann i/på den.

Man mister nok garantien ved å åpne den, men ikke reklamasjonsretten. Problemstillingen har vært oppe til diskusjon i en tidligere tråd, og det ble referert til ett eller flere FTU-vedtak om jeg ikke husker feil. Men jeg har ikke tid til å lete det frem nå.

Lenke til kommentar
BRRRR! Wrong!

Hvis man åpner PS3'en mister man garantien, men det gjør du forsåvidt også når du tømmer vann i/på den.

Man mister nok garantien ved å åpne den, men ikke reklamasjonsretten. Problemstillingen har vært oppe til diskusjon i en tidligere tråd, og det ble referert til ett eller flere FTU-vedtak om jeg ikke husker feil. Men jeg har ikke tid til å lete det frem nå.

Takk.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har innboforsikring og reiseforsikring via TrygVesta og skal høre med dem hva jeg eventuelt kan gjøre dersom den ikke starter innen et par dager. Men det er ingen som vet om det er en fuktmåler i Ps3en? Om det kanskje er den som har slått ut eller ikke? Lurer bare på hva sjansene er for at den overhodet starterr nå. Og dersom sikringen har røket, ville den da overhodet ha lyst? Ville ikke da strømmen ha vært fullstendig avslått?

Lenke til kommentar

Har dårlig tru for at det er noe fuktmåler i PS3. Er ihvertfall ikke det i PS2 eller PS1. Kan nok dessverre være at vannet har forårsaket en kortsluttning. MEN hvis du lar den tørke skikkelig og vannet ikke var for skittent kan du ha flaks at den virker igjen når den tørker skikkelig. Men det kan fort være at det har skadet en brikke eller komponent.

Tror det blir vanskelig å reklamere på en vannskadet PS3 som har vært åpnet. Vil ikke anbefale å åpne den siden de faktisk har et klistremerke som sier at skades dette gjelder ikke garanti. Vannskade dekkes uansett ikke av reklamasjon eller garanti.

Hvis du har reiseforsikring kan du si at du hadde denne med deg på ferie og da den lå baki bilen hadde det kommet vann på den. Reiseforsikringa gjelder ofte bare du har gått ut døra de.

Lenke til kommentar
Jepp, men hva skal jeg isåfall si? At jeg mista den i en dam, MED strømmen på? :p

Du får si noe slikt som at du mista sekken den lå i oppi en dam. Og når du tok ut maskina og skulle prøve den ville den ikke virke.

Ikke akkurat riktige måten å gjøre det på da.

Lenke til kommentar

Har du fortsatt garanti på den??? Om så hvorfor ikke bare levere den der du har kjøpt den. PS3 som blir sent på service blir bare SWAP'et så det er ikke sikkert noen tar en titt på den før du har fått en ny... :)

Bare si i butikken at den piper og ikke stater så sender de den inn, mer bør ikke de vite..

Lenke til kommentar

Saksøk kattefaen.

Neida, har du løsøre/innbo forsikring burde den vel dekke det?

Å forsøke å få dette på reklamasjon eller garanti er vel i værste fall svindelforsøk (eller svindel om du klarer det).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...