Gå til innhold

2500+ eller 2800+ (barton)

Anbefalte innlegg

Som dere ser så skal jeg kjøpe ny prosessor, men jeg vet ikke hvilken av de to. 2500 får du til litt over 1000 mens 2800 koster litt over 2000, jeg kan strekke meg til 2000 da men er det "kjempe" ytelses forskjell..?

Hvis jeg kjøper BOXED er viften som følger med god nok??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIften som følger med er god nok, men ikke noe særlig til overklokking, og den bråker en del.

Men jeg ville valgt Xp2500, å betale 2000 for noen få mer mhz, trenger du ikke. Ytelsesforskjellen er ikke så veldig stor.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt 2500+. Ytelsesforskjellen er ikke stor nok i forhold til prisen. Du må gjerne kjøpe BOXED vifte og få 3 års garanti, men kjøling til overklokking er det ikke. Om du har en kvalitetsvifte på din 1800+ kan du fortsatt bruke den.

Lenke til kommentar

Ey, jeg har XP2800+ og jeg betalte 3000 for den i sin tid, betyr det da lixom at jeg er stokk dum? nei, så ikke trekk forhastende konklusjoner.... Jeg skal ikke anbefale deg å kjøpe en XP2800+, fordi en XP2500+ gir deg mere for penga, jeg bare sier at jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den...

Den er tross alt klokket på beskjedne 260mhz mer :roll:

Man skulle også tro at en XP2800+ kan nå høyere hastigheter enn en XP2500+

Hva du enn velger, begge prossessorene er supre... :woot:

Lenke til kommentar
er det stor forskjell på  XP2400+  og 2500+ cpune?

Er det verdt å oppgradere til 2500 hvis man har 2400?

DET er ihvertfall sløsing med penger. XP2400+ er faktisk raskere i mange progammer og spill p.g.a den kjører på raskere Mhz enn 2500+ (selv om den ikke har like mye L2 cache)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg godt, jeg holder meg også unna overklokking, sålenge cpu'en er ny...

Ser at du har samme hovedkort som meg, da skal jeg fortelle deg en ting, dette hovedkortet har en innebygd feature som heter q-fan, (eller no sånt) det denne gjøre, er å automatisk sette ned hastigheten på cpu vifta di, hvis cpu ikke er særlig varm, og den kjører opp hastigheten hvis det trengs, dermed så har du til daglig bruk en meget stillegående maskin:)

Jeg bruker en vifte som er oppgitt til 33dB, men den bråker mindre enn en vifte jeg har hørt som er oppgitt til 24dB...

Lenke til kommentar

XP2500+ kan greit klokkes til XP3200+ og høyere. I overclockers.coms CPU-database er gjennsomsnittlig XP2500+ klokking 2,274 ghz (45 test). Det tilsvarer vel XP3300+(?).

Om det er merkbar forskjell er avhengig av hva man bruker datamaskinen til. Ved CPU intensive spill og applikasjoner (multimedia) vil forskjellen muligens kunne merkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...