Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD (win32k.sys) ram eller skjermkort minnet?

Anbefalte innlegg

Hei! har nå akkurat fått "nye" deler av brorn min (egentlig en hel pc), og av en rar grunn får jeg BSOD HELE tiden :(

I starten fikk jeg bare bluescreen av win32k.sys, men fikk igår dx(sumthing).sys, Har prøvd med memtest som var integrert i W7 (bare det jeg har), og fikk ingen feil.

Ram skal være gode, har 4x1gb i de 4 slots (alle av samme type, og leverandør), men derimot er hovedkorte noe... "dårlig" vil jeg tro (p5n-e SLI). Og jeg lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre?

PS: Fikk også en BSOD når jeg spilte FUEL: The Video Memory Manager Encountered An Unexpected Fatal Error

btw, virker som dette bare skjer når jeg faktisk gjør noe med datan (den kan stå på av seg selv i flere dager uten at noe skjer)

har xfx 8800 gtx

Endret av Azaseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Om kortet er et veldig bra kort skal jeg ikke uttale meg om men basert på de symptomene du beskriver ville jeg ha gjettet på skjermkortet.

win32k.sys er en del av Windows subsystemet som interakterer med grafikkortdriverne om å tegne opp feks vinduer.

dx"ellerannet".sys er vel sikkert en del av directx og kan være relatert til grafikk den også.

The Video Memory Manager Encountered An Unexpected Fatal Error

er vel enda en beskjed som tyder på at det noe rart med grafikkortet.

Dermed tyder alle symtomene på at noe rart foregår med skjermkortet, det kan jo godt være driveren som er problemet men om du mistenker maskinvarefeil ville jeg først ha sjekket skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...