bandit Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Driver å tar "service" på en Fujitsu Siemens Amilo for en kjenning. Når man starter et program så har den "normal" cpu-bruk de første 3-4 sekundene, derretter går cpu-bruken rett ned på 1% og blir værende der. Kjørte f.eks SUPER PI for å sjekke cpu, her tar 1M testen ca 30 min !!!! forventet her ca 1min. Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Er ikke en annen prosess med høyere prioritet som forbruker kapasiteten da? Synes Process Explorer gir en ryddigere oversikt over prosessorbruk. Lenke til kommentar
bandit Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Er ikke en annen prosess med høyere prioritet som forbruker kapasiteten da? Synes Process Explorer gir en ryddigere oversikt over prosessorbruk. nei, system idle process har fra 95-100% Testet med Prime95 tidligere i dag, den dro bare noen få pros cpu, OCCT unytta max cpu, stoppet derimot på max temp (95 grader) . Åpnet deretter pcen og blåste vekk litt støv. Deretter fikk jeg kjørt en time med OCCT på 100% cpu, uten at den slo ut (ca 90 grad) Det rare er at nå får jeg oxo kjørt Prime95. Men andre "vanlige" prog har samma symptom...... hmmmm Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Hva skjer om du selv øker prioriteten på prosessen? Virker veldig rart. Under ytelesinnstillingene i systemegenskaper er begge innstillingene satt for å tilpasse ytelsen best for Programmer? Altså at oppsetter er slik: Endret 14. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
bandit Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Hva skjer om du selv øker prioriteten på prosessen? Virker veldig rart. Under ytelesinnstillingene i systemegenskaper er begge innstillingene satt for å tilpasse ytelsen best for Programmer? Altså at oppsetter er slik: Jepp, har sjekket prioritet, oxo trikset med cpu-affinity. og alle ytelsesinnstillinger er rett..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå