Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ødelagt foring på Toyota Avensis 2001 mod. Vanskerlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den foringen er vanskelig å bytte. Spessielt uten riktige verktøy. Dette på grunn av at den sitter fast i traversen som høyst sansynlig må tas helt ned. Med spesiallaget tersj/toyotas spesialvektøy kan man kansje klare jobben med delvis nedsenket travers.

Nå er det ikke så vanlig at disse foringene ryker ut i fra erfaring på andre bilmodeller, desuten burde foringen på motsatt side også ha samme/tilnærmet samme slitasje pga at dette er en travers (opphengt mot karosseriet med flere foringer)

Btw så ser jeg ikke noe galt med foringen, men så lyver bildet kansje noe.

Close-up foto av skaden kan være til hjelp.

 

Dersom foringen/-ene i traversen er defekt vil du kunne se det ved å rugge bilen lett sideveis. Hvis da karosseriet beveger seg flere milimeter i forhold til traversen er det klart at foringene er defekte.

Lenke til kommentar
Den foringen er vanskelig å bytte. Spessielt uten riktige verktøy. Dette på grunn av at den sitter fast i traversen som høyst sansynlig må tas helt ned. Med spesiallaget tersj/toyotas spesialvektøy kan man kansje klare jobben med delvis nedsenket travers.

Nå er det ikke så vanlig at disse foringene ryker ut i fra erfaring på andre bilmodeller, desuten burde foringen på motsatt side også ha samme/tilnærmet samme slitasje pga at dette er en travers (opphengt mot karosseriet med flere foringer)

Btw så ser jeg ikke noe galt med foringen, men så lyver bildet kansje noe.

Close-up foto av skaden kan være til hjelp.

 

Dersom foringen/-ene i traversen er defekt vil du kunne se det ved å rugge bilen lett sideveis. Hvis da karosseriet beveger seg flere milimeter i forhold til traversen er det klart at foringene er defekte.

 

 

Takker.. Bra svar. Trur Toyota får fikse dette. Skal bytte skivene bak på mandag. Det fiksar eg sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...