godsairforce Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg skal kjøpe dette hovedkortet på komplett http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...ODEL_NAME=IC7-G Skal selvsagt også kjøpe RAM, med hvilken hastighet tåler hovedkortet? Står dette på kortet eller er det en annen løsning... Jeg tenkte å kjøpe så bra inne som pengene strekker til, PC2700 begynner vel å bli litt avleggs, men 3200, 3500 eller 3700 duger. Passer alle disse til hovedkortet mitt eller må jeg på et bedre ett? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Det står jo klart og tydelig på den siden du linket til Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 gjør det? (spikker litt dåli english :oops: ) er hovedkortet godt nok for PC3700 da? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 "Intel 875 Chipset Pentium 4 Mainboard Dual SATA RAID, DUAL DDR 400, AGP 8X, USB 2.0 SoftMenu™ Technology." Det støtter altså DDR400 (PC3200 ram). Hvis du har 2 rambrikker kan du kjøre i Dual Channel Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 okey, så 400mhz = 3200.... da satser jeg på den typen da Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Minneteknologien ligger vel litt foran hva som støttes av hovedkortene... 400 ddr har vel ikke blitt offisielt støttet noe særlig før i det siste.. Som du sikkert har skjønt er det slik at overklokkerne som regel kjøper raskere minne enn det som støttes offisielt, fordi hastigheten kan justeres opp i f.eks. BIOS. For de som klarer seg med de offisielle specsene er det likså greit å kjøpe det som er oppgitt, hvis man ikke da oppgraderer hovedkort veldig ofte og vil beholde samme minne f.eks. Det er viktig å være obs på at disse tallene som er oppgitt ikke bestemmer hva som er best.. det er like viktig å kjøpe minne av god kvalitet, og hvis man skal overklokke, det som fungerer best til dette. (Det nyeste er ikke alltid det beste.. selv i dataverdenen..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå