ExitSign Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Som dere akkurat har lest så får jeg ikke noe bilde på skjermen. Info om PC: http://www.itavisen.no/brukere/ExitSign Datamaskinen gikk i Tordenværet og fikk en LITEN summ igjenn, men la inn en god del selv så blei en ny gamer pc! ALT utenom HDD og Kabinett tokk kvelden. Så jeg bruker altså den gamle HDD! Problemet mitt er altså som følger: Alt er koblet til og dataen starter, men virker ikke som selve Windows starter opp for gir ikke noe lyd fra seg. Og jeg får ikke bilde på skjermen. JEG tror det er pga drivere og programmer krasjer og derfor klarer den ikke og finne det nye, hovedkortet, cpu og 2x skjermkort osv. Så jeg regner med at jeg må overføre filene jeg skal ha(bilder-film-musikk) og så formatere HDD. Setter STOR pris på hvis dere hadde tatt dere 5min og forklart symtomet/hva jeg må gjøre for og så start på dataen! Mvh Kim Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Av egen erfaring må du som regel alltid formatere når du bytter ut så drastiske ting som hovedkort og cpu. Jeg antar, ut i fra det du skriver, at disken kun har en partisjon. Enkleste er vel å koble disken til en annen PC og kopiere det du vil beholde. Men, du skal ikke se bort i fra at også harddisken kan ha tatt skade og av denne grunn ikke starter. Om du finner den i BIOS er f.eks en ting du kan sjekke. En annen ting du kan sjekke er om POST displayet sier noe når pcen stopper i bootprosessen, bare for å se om alt det andre faktisk fungerer. For fremtiden vil jeg anbefale at en har en egen OS partisjon og at en lagrer minst mulig dokumenter du vil beholde på denne partisjonen. Da er du litt mer sikret for slikt som dette og andre OS kræsj, hvertfall når det gjelder Windows. Lenke til kommentar
ExitSign Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Bios starter ikke opp, lettere sakt! Datamsakinen bare står der, ingen ting skjer. Ikke noe lyd fra bios at den starter opp. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kjører du begge skjermkortene fra start? Har de strømme de skal ha? Prøvd med bare ett kort? Første bud i feilsøking er å ta vekk alt som ikke er nødvendig for boot. Hvis du ikke allerede har gjort det, plugg i POST LCD displayet som fulgte med kortet og sjekk hva den viser opp mot eventuelle koder som står i manualen. Hvis ikke det hjelper, så kan du ha fått et defekt kort. Lest om andre som desverre har fått defekte Asus Rampage II Extreme kort. Men det er mulig at noen med Rampage II erfaring kan hjelpe deg mer enn jeg kan. Jeg uttaler meg kun på generelt grunnlag. Lenke til kommentar
ExitSign Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Fjernet alt unødvendigt! og LCD POSTER viser bare Welcome så teller den tiden den har stått på. Virker som noe er defektet for alle komponenene går overens til hverandre og den får strøm som den skal. Ingen flere som har noe erfaring? Mvh Lenke til kommentar
ExitSign Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 kom over at "Start" button på hovedkortet (altså start for klokking knappen) skal blinke 3 ganger føre jeg starter pc når jeg skrur på Strømforskyinga. noe som den ikke gjør! Lenke til kommentar
ExitSign Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Defektet hovedkort, tokk av cpu og ser at det er flere tagger bøyd på hovedkortet, JA jeg satte på cpu så forsiktig at det går ikke ann og være mere forsiktig, men reina nå med at det var i orden, kan ha værdt noen som har hatt det føre meg kanskje? håper dette fikser feilen, sende det tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå