Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slettet

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du må jo gå gjennom kurs gjennom godkjent kjøreskole, der du lærer deg først å bråbremse, så ut å kjøre i, hva er det, 6-8 timer?

Var mest siktet til det sindre sa om ingen oppkjøring, forsto det som om han mente at man kun trengte trafikalt grunnkurs, også var det good to go til teorien.

Lenke til kommentar

Det første du jør er Trafikalt Grunnkurs som er basis. Det er fordelt på 5 timer tror jeg. Så kommer moped kursene. Først er det 3 kvelder der det er teori, der det blir gått igjennom hvordan plassere seg i veien, hvordan en moped fungerer og hvordan trafikken er "bygd opp". Så skal dette gjøres i praksis. Jeg tror og mener det var 4 kjøre"dager" for meg, på 3 timer hver. Der vi først var i et lukket område og øvde på bremsing osv som nevnt tidligere. Så var det ut i byen, og få litt kunnskap i trafikken. Før vi kjørte den siste kjøre dagen på landevei.

Men er rimelig sikker på at du kan ta moped teorin, selv et år etter godkjent mopedopplæring hos din trafikkskole.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Du må vel såvidt jeg vet søke om førerkort, også bestå teorien innen 6 måndter.

Litt usikker, du får stikke bort til biltilsynet og høre, de hjelper deg med det du skal gjøre der og.

Jepp, er nok riktig.

Har sett flere med 50cc atv osv, men husk at atv ikke får no særlig til toppfart uansett hva du gjør med dem. Er jo atver med 80cc trimsett som har toppfart på 80 km/t :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...