Gå til innhold

Låse opp gammel mobil i Oslo ?

Anbefalte innlegg

Ericsson_A2618s.jpeg

Denne Ericsson-mobilen fra 2001 er en gåte. Den tok kvelden i 2005, men fått liv i den med nytt batteri og vurderer å bruke den som reserve (litt nostalgi også - min første mobil).

Opprinnelig kjøpt som Telenor Kontant og deretter Sense-abonnement

Problemet er at den ikke godtar andre leverandører - hverken Chess eller One Call. Den må jo ha vært låst opp da jeg gikk over til Sense (husker ikke helt) ?! Hverken Telenor eller Chess (<-kjøpte opp Sense) klarer å hjelpe meg på grunnlag av IMEI-nummeret.

Noen som kan anbefale et verksted i Oslo som kan sjekke ? Ikkeno poeng å betale over 2-300 kr for jobben. Har lett opp GSMTeknikk, noen som kjenner til ?

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har brukt telefonen både med Telenor og Sense så er den ikke operatørlåst. Den kan være nettverkslåst til Telenor-nettet, i så fall burde enhver operatør som benytter Telenor sitt nett fungere.

Det er mer sannsynlig at den:

a) Har aktivert låsekode for ikke å kunne bruke andre SIM. Dette er noe man selv aktiverer.

b) Ikke støtter nyere typer SIM-kort. Det har vært endring i spenning på SIM-kortene samt endring i hvordan de lages. Flere eldre mobiltelefoner støtter ikke dagens SIM-kort.

-s

Lenke til kommentar
Hvis du har brukt telefonen både med Telenor og Sense så er den ikke operatørlåst +++

-s

Ja, det er en gåte.

Til a) : Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har aktivert noe selv.

Til b) : Den godtar et helt nytt Telenor-simkort, men ikke One Call (<- Telenor-dekning her jeg bor).

Har sendt en mail til unlock.no - eller så drar jeg til verkstedet/butikken GSMTeknikk i Oslo.

Lenke til kommentar

Blåbær: Jada, har prøvd alt som prøves kan. Eg. er det vel Chess som skulle sitte med koden siden de kjøpte opp Sense, men har bare liste f.o.m. Sony Ericsson.

Det er rett og slett en for gammel modell.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...