Gå til innhold

SSD (Intel X25-E) oppdages ikke i BIOS

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en Intel SSD disken X25-E men er ganske nær å benytte meg av angrefristen ettersom jeg ikke får den til å fungere med mitt oppsett. Forhåpentligvis har dere noen anbefalinger på hva jeg kan ha oversett :yes:

Har en Lenovo SL-300 laptop med nyeste BIOS versjon. Den har en sata disk som fungerer ypperlig som skal erstattes med den nye Intel SSD disken. Men når jeg har byttet disse blir den ikke oppdaget i BIOS, oppstart eller ved installasjon av diverse OS. Jeg har forsøkt å bytte BIOS konfigurasjon fra "AHCI" til "kompatibel" uten noen virkning. Det finnes heller ingen ny firmware på intel sine sider. Har lett rundt etter andre med SL thinkpader og denne SSD, men finner ingen. Derimot med den eldre Thinkpad T61 er det mange som har denne disken og som fungerer.

Noen tips til hva jeg kan prøve på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøkte å koble disken til en stasjonær datamaskin og den ble oppdaget i BIOS med en gang. Virker som Lenovo SL seriene ikke støtter Intel SSD disker. Får håpe dem kommer med en ny BIOS oppdatering slik det er gjort med andre Thinkpader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...