Eirik Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vurderer å bytte litt fotoutstyr. Har per dags dato et 400D, men vil gjerne peise til med noe bedre. Må være Canon, da jeg har endel objektiver til 400D'et. Har ikke altfor mye penger å rutte med, så må muligens kjøpe brukt. Vil 40D være en grei oppgradering? Tenker å bruker mellom 4- og 5000. Andre forslag? Er også på utkikk etter et OK normalojektiv. Har du erfaring med et, please fortell litt om objektivet. Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) På hvilken måte ønsker du deg noe bedre? Forskjellen mellom bildekvaliteten til 40D og 400D er minimal. Det er de andre kvalitetene som virkelig skiller dem. 40D har for eksempel bedre autofokus, større og lysere søker, bedre byggekvalitet, er bedre å holde i, og så videre. Endret 14. juli 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 For eksempel muligheten for høyere iso, og ikke minst ytelsen ved høyere iso-verdier. Og selvfølgelig tingene du nevner over. Er det et must å gå over til fullformat? Er ikke helt utskjekket på fordelene ved det. Dersom det har noen betydning, så har jeg et Sigma 150mm f/2.8. Er dette objektivet som brukes mest. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Fullformat er dyrt, da det billigste starter på godt over 10k bare for hus. (hvis jeg ikke tar feil) Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 5D får man brukt for rundt 8000 til 9000 kroner. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg var selv i din situasjon for en god måned siden, da jeg også ville bytte. Det ble et brukt canon 5d for meg til 7500 med mye snadder (flere batteri, flere minnekort, fjernutløser samt som huset var ekstremt fint brukt). Kjøpet og valget til å gå over til fullformat, er og kommer fortsatt til å være et valg som jeg aldri angrer på. Her snakker vi nemlig kvalitet i hvert eneste lille rom i den svarte kameraboksen.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2009 Har bestemt meg for å beholde 400D, og heller satse på fullformat senere. Jeg sikla veldig lenge på et 5D til 7500. Men saken er den at jeg da også måtte kjøpt et nytt normalobjektiv, da jeg bare har EF-S på mitt 18-55mm. Da hadde det fort blitt 3k ekstra, noe jeg ikke har mulighet til å skaffe nå. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå